השכרת אופנוע בכרתים, יוון – נחשפים ליופי האמיתי

ביעדי תיירות רבים בעולם, השכרת אופנוע היא אמצעי מצוין לחוות מקרוב את היופי של המקום. האי היווני כרתים, בדומה למרבית האיים במדינה השכנה, בהחלט עונה להגדרה הזו. שילוב של יוקר המוניות (ככה זה כשמשלמים ביורו), לצד תחבורה ציבורית לא מפותחת ובעיקר העובדה שמרבית האטרקציות הטובות נמצאות ברדיוס של 20 קילומטר לכל היותר, גורמת לאופנוע להיות כלי תחבורה זול, יעיל ונוח לתייר ולמטייל. בשורות הקרובות נספר לכם כל מה שצריך לדעת על השכרת אופנוע בכרתים, מכל הצדדים – הכספי, הבטיחותי ועצות קטנות שיעזרו לכם לצלוח את החוויה בשלום.

השכרת אופנוע ביוון – מה חשוב לדעת?

חוקי הנהיגה ביוון דומים לאלו שבישראל. מי שהתרגל לברדק של המזרח הרחוק, בה כל ילד בן 14 יכול למצוא חברה שתשכיר לו אופנוע לשבוע, שישכח מזה. על מנת להשכיר אופנוע ולגלות את כרתים כמו שצריך, יש להיות מעל גיל 16 ובעל רישיון בינלאומי בתוקף. כלומר, חייב להיות לכם רישיון על אופנוע ישראלי, ואתם חייבים להמירו לבינלאומי עוד בישראל. ניתן לעשות זאת במשרדי הרישוי והדואר בעלות של עד 30 ש"ח. כמובן שיש להצטייד גם בדרכון (חברות רבות מקפידות על תוקף של חצי שנה לפחות).

לפני הכל – ביטוח

אם יש משהו שאסור לכם לזלזל בו היא עניין הביטוח. תעשו לעצמכם טובה גדולה ואל תהיו "ישראלים" בקטע הזה ותאמרו "לנו לא יקרה שום דבר". תרבות הנהיגה ביוון בכלל ובאי כרתים בפרט מסוכנת ומאות תאונות, חלקן קטלניות, מתרחשות באי מדי שבוע.  החלק הביטוחי נחלק לשניים – הביטוח אותו אתם עושים בישראל וזה המגיע אליכם מחברת השכרת האופנוע. ובכן, בארץ בררו בדיוק מה כולל הביטוח ומה משמעות המושגים אותם אתם מתקשים להבין בעצמכם. לגבי חברת ההשכרה, רצוי לבחור חברה מוכרת ובינלאומית, לקרוא היטב את פרטי החוזה, ואם לא הבנתם דבר מה, בעיקר בהקשר זה, לא להסס לרגע לשאול.

בדיקות שכדאי לעשות לפני השכרת אופנוע בכרתים 

מרבית חברות השכרת האופנועים בכרתים מסודרות ופועלות בצורה הוגנת. אם זאת, נוכלים יש בכל מקום, וכדאי להישמר. הכלל הראשון בהשכרת אופנוע תופס גם ביוון – בדקו את האופנוע לפני, חפשו נזקים ושריטות, הניעו וצאו לסיבוב קטן לעיניי אנשי החברה לפני החלטתכם על האופנוע. לא מדובר ב-20-25 יורו שתפסידו אם "דפקו" אתכם, אלא בנזק של מאות ואלפי יורו שאתם עלולים להיות מחויבים לשווא. עוד סיבה להעדיף חברה גדולה ומוכרת.

 במהלך הרכיבה גלו בגרות ואחריות ותפנימו שעם כל זה שגם בארץ לא נוהגים תמיד רגוע, בדרכים העקלקלות של כרתים המצב גרוע בהרבה. חבשו תמיד קסדה (החוק מחייב, ואתם ממש לא רוצים להסתבך עם קנס שיעכב את החזרה שלכם לישראל) למען בטיחותכם, הימנעו מעקיפות מסוכנות ונסיעה במהירות מופרזת. אם שוטר עוצר אתכם על עבירת תנועה ביוון, זה הרבה פחות נעים מאשר בישראל…

 עלות השכרת אופנוע תלויה, כמובן, בסוג האופנוע. אופנועים קלים – 50-125 סמ"ק, יושכרו לרוב במחיר שעל יעלה על 15-20 ליורו, ללא הגבלת קילומטראז' וכולל כל הביטוחים. אופנועים כבדים יותר יעלו לכם בין 30 ל-50 יורו ליום השכרה.  במרבית החברות נהוג להשאיר פיקדון לזמן ההשכרה. לעיתים מסתפקים בצילום דרכון, ולעיתים נדרש סכום כספי. הדבר מקובל ואין לכם לחשוש מכך, כמובן, בהנחה שסוג וגובה הפיקדון נרשמים באופן ברור.

 השכרת אופנוע בכרתים עשויה להיות חוויה מצוינת של הגעה למקומות הנידחים ולפינות החמד הנסתרות. היו אחראים, כדי שתוכלו לחזור בשלום ולספר לחבר'ה.

חופשה מהנה!