חאניה – עיר המסיבות של כרתים

חאניה היא העיר השנייה בגודלה של כרתים והיא נמצאת בצד המערבי של האי המרשים והמגוון הזה (עדיין לאורך קו החוף הצפוני). העיר היא בירת מחוז חאניה, מרוחקת כ-145 ק"מ מהרקליון ו-70 ק"מ מהעיר הציורית רת'ימנו. האזור הכללי של חאניה כולל עוד 7 כפרים ועיירות קטנות, הוא מאכלס כ-110,000  איש (55,000 בעיר עצמה). עיר הנמל הונציאנית הזו היא ללא ספק אחת היפות והמקסימות בכל רחבי כרתים, אך עם שפע של מועדונים, הפעלות על החוף ומסעדות היא גם שוקקת חיים ומתאימה מאוד לצעירים.

נופש באזור חאניה מציע את הטוב ביותר שיש לאי כרתים להציע, מראות היסטוריים מרשימים, מבנים עתיקים שבנתה האימפריה הונציאנית, חופים נעימים עם מים כחולים וצלולים, מאות מערות תת מימיות לאוהבי הצלילה וכאמור, שפע של אפשרויות בילוי לצעירים.

פרטים כלליים

חאניה והשורה הארוכה של ריזורטים היושבים על רצועת חוף של כ-20 ק"מ מושכים אליהם תיירים רבים, בעיקר ממדינות סקנדינביות  וצעירים רבים יחסית (כרתים אינו נחשב יעד מסיבות קלאסי כמו איים אחרים בים התיכון). בעיר עצמה שפע אפשרויות מבחינת מסעדות, בתי קפה, טברנות וחנויות מכל הסוגים והמינים. העיר העתיקה נמצאת במרכז העיר וסביב הנמל, זוהי עיר מקסימה אם סמטאות צרות במבוך מקסים, כאשר חלק מהמבנים בני מאות שנים וחלקם חדשים יותר שנבנו על גבי הריסות הבתים העתיקים לאורך ההיסטוריה.

החופים האיכותיים והתוססים מתחילים מעט מחוץ לעיר חאניה עצמה, כאשר הם מציעים כמה מהחופים הטובים ביותר שיש לאי כרתים להציע. מזג האוויר בימי הקיץ חם, אך ללא הלחות המכבידה המוכרת לנו מישראל. בעיר חאניה נמל תעופה בינלאומי, אך לרוב הטיסות מישראל נוחתות בהרקליון ויש לקחת מונית או אוטובוס לעיר או להיעזר בהעברות הכלולות בחבילת הנופש שרכשתם.

מלונות ולינה באזור חאניה

אם אתם רוצים לישון בלילה, אל תזמינו מלון הנמצא על טיילת הנמל של חאניה! בלילות הקיץ, המוזיקה והרעש מבתי הקפה, המסעדות והבליינים יוצרים אווירה תוססת ושמחה – אך לא בטוח שזה מה שאתם מחפשים מחדר המלון שלכם… מחוץ לעיר חאניה נמצאים ריזורטים מעולים ומפנקים במיוחד, הנמצאים על קו החוף ומציעים נופים מרהיבים ואיכות אירוח ממעלה ראשונה. גם בעיר עצמה ישנם מלונות, יוקרתיים וגם פשוטים יותר, אשר נמצאים באזורים שקטים ומרוחקים יותר מהמרכז בעיר העתיקה.

היסטוריה של חאניה

למרות פרבריה המודרניים וכפרי הנופש הפסטורליים מחוצה לה, חאניה עצמה מראה את גילה וזהו חלק מהותי מהקסם של העיר היפה ביותר בכרתים. האזור ההיסטורי מסביב לנמל הוא פנינה אמיתית, עם ערבוביה מקסימה של מבנים ונציאנים וטורקיים עתיקים, זכר לאימפריות ששלטו בכרתים ובאזור זה בעבר. עבור אלו שמש מתעניינים בהיסטוריה של חאניה ושל כרתים בכלל ישנם שני מוזיאונים היסטוריים קרובים מאוד (ברחוב Odos Chalidon) המציגים לראווה 5,000 של היסטוריית כרתים.

חאניה היה מקום ישוב עוד מהתקופה הניאוליתית והייתה גם עיר חשובה בתרבות המינואית,בתרבות יוון הקלאסית, הונציאנים ישבו בה ופיתחו אותה ולאחר מכן גם השלטון העות'מני הטורקי ביסס את מעמדו בעיר כמו בכל כרתים.

אטרקציות בחאניה

  • בית הכנסת עץ חיים: השריד האחרון לקהילה היהודית של כרתים שהושמדה בשנת 1944 ע"י הנאצים – לאחר 2,300 שנות חיים יהודיים על כרתים. בשנת 1999 נחנך בית הכנסת מחדש לאחר שחזור מקיף ואיכותי.
  • ברים ומועדונים: עבור הצעירים, חאניה מציעה שפע של ברים ומועדונים, בעיקר בטיילת ובאזור הנמל. הברים והמועדונים מושכים אליהם תיירים צעירים ממערב אירופה בעיקר. אזור Platanias הוא מוקד חיי הלילה של העיר.
  • חופים תוססים: באזור חאניה יש כאמור כמה מן החופים היפים ביותר של כרתים, כאשר חלקם מושכים צעירים רבים וכוללים שפע של אפשרויות לבילוי מהנה ותוסס.
  • השוק המרכזי – Agora

אנו מאוד מקווים שחידשנו לכם לגבי כרתים. אז אם אתם מחפשים מלונות בכרתים וערים וכפרים בכרתים, עכשיו אחרי שאתם מכירים אותה יותר טוב תדעו היכן נמצאים אטרקציות בכרתים ונופש בכרתים.