חורבות קנוסוס – ההיסטוריה היוונית במלוא עוצמתה

ביקור בכרתים טומן בתוכו בעיקר בטן-גב, אוכל טוב, אוזו משובח והרבה מצב רוח נפלא. אבל לאלו מכם המחפשים ערך נוסף, העשרה קלה בשילוב הנאה גדולה, תוכלו למצוא אותה 5 קילומטר דרום מזרחית מהירקליון שבכרתים – חורבות קנוסוס.

כשהיסטוריה וארכיאולוגיה נפגשים

קשה למצוא יותר מדי מדינות בעולם עם מטעני היסטוריה רבים כשל יוון. בביקור במדינה השכנה, ובעיקר באי הגדול שבה כרתים, קשה "לברוח" מסממני סיפורי ההיסטוריה, בהם התושבים המקומיים גאים כל כך. על הבסיס הזה נוצר סוד הקסם של חורבות קנוסוס.  על פי המיתולוגיה היוונית, ראשוני המתיישבים הגיעו למקום בשנת 7000 לפני הספירה. בחלוף 5100 שנה הוקם שם הארמון הראשון מיני רבים, שהיווה מקור גאווה ומהווה כך עד היום לתושבי המדינה כולה. חורבות קנוסוס נמצאות בסמיכות לנמל העיר המודרנית (החדשה), כך שניתן לשלב עם הביקור במקום גם פעילויות "תיירותיות" שגרתיות יותר, כמו מסעדה על המזח, שייט או רחצה בים.

טעות תהיה לחשוב שהאטרקציה של חורבות קנוסוס מיועדת רק עבור חובבי ההיסטוריה או לחילופין, הארכיאולוגיה. מדובר באתר יפהפה, הנחשב ל"אתר חובה" בכל אתרי התיירות והספרים שנכתבו על האי המקסים. מקום יוצא דופן, ייחודי ומרשים, שלא מותיר אדם אחד אדיש באשר לנצפה ומתרחש בו. תיירים רבים מגדירים את המקום כגן עדן קסום הכולל ממצאים ארכיאולוגים רבים ונפלאים, בעלי ערך היסטורי סנטימנטלי רב. מדובר באתר מרשים וגדול, בעל הסברים שונים ביוונית ואנגלית, הכולל, על פי אתר האינטרנט של המקום, לא פחות מ-8,000 ממצאים בעלי משמעות ארכיאולוגיות מתקופות שונות בהיסטוריה.

מעט פרטים שחשוב לדעת

האתר פתוח בכל חודשי השנה בין השעות 10:00 בבוקר ל-17:00 בערב. חלקים שונים במקום אינם בתשלום, באחרים תשלום סמלי של מספר יורו בודד, ובנוספים אפשרות לתרומה על פי ראות עיניכם לשימור האתר.  למרות שהכניסה מותרת מכל הגילאים, יש לציין כי מעט מאוד ילדים וטף ימצאו עניין בכדים, הפסלים וההיסטוריה שהאתר מציע למבקריו.

 בכל חופשה וטיול, צריך לבקר לפחות במקום אחד שאינו שגרתי. חורבות קנוסוס הם בדיוק המקום הזה בביקורכם הבא באי כרתים. בילוי נעים…

אנו מאוד מקווים שחידשנו לכם לגבי כרתים. אז אם אתם מחפשים מלונות בכרתים וערים וכפרים בכרתים, עכשיו אחרי שאתם מכירים אותה יותר טוב תדעו היכן נמצאים אטרקציות בכרתים ונופש בכרתים.