טיולי הפלגות בכרתים

כרתים הוא האי הגדול ביותר של יוון והחמישי בגודלו בים התיכון, זהו אי מרשים ומגוון במיוחד בהיצע האפשרויות שבו לתיירים. בתור אי תיירותי מאוד באזור מקסים של הים התיכון והאגאי, יש אפשרויות רבות של הפלגות בכרתים – הן טיולי שייט המגיעים לכרתים במסגרת שייט גדול בים התיכון או באיי יוון והן הפלגות קצרות אל אטרקציות בסביבת כרתים.

תיירים המגיעים לכרתים לרוב עושים זאת במסגרת חבילות נופש, הכוללות אירוח מלא במלון מפנק ומאובזר. אך מאוד מומלץ לצאת החוצה ולטייל באי המדהים הזה, כאשר הפלגות למקומות מעניינים ואטרקטיביים בסביבה הן בהחלט משהו מומלץ. על פי רוב ההפלגות מכרתים לאלו הלנים באחת מעיירות הנופש או הריזורטים על האי הן טיולי יום של כמה שעות – יוצאים בבוקר וחוזרים אחה"צ או בערב. תוכלו למצוא הפלגות שהן ממש טיול מאורגן ומודרך, עם ארוחות ושאר מרכיבים, ובאותה מידה אפשר למצוא הפלגות בכרתים שהן רק כרטיס ההפלגה ולכל השאר עליכם לדאוג בעצמכם.

הפלגה לאי ספינאלונגה

האי ספינאלונגה (Spinalonga) הוא אי קטן ומרתק קרוב מאוד לאי כרתים, ממוקם במפרץ אלונדה והכי קרוב לעיירה בעלת אותו שם (אלונדה). אי זה מפורסם בעיקר בהיותו מושבת מצורעים שפעלה במקום עד 1957, אך הוא היה גם נקודה חשובה עבור הנוצרים שהגנו על כרתים מפני הכיבוש הטורקי ובהמשך מקום מפלט לטורקים מפני הנוצרים היווניים. כמו כן, בתקופת השלטון הוונציאני על כרתים נבנתה על האי ספינאלונגה מצודה גדולה ומרשימה הקיימת שם עד היום ושימשה את מושבת המצורעים. ההפלגה מאלונדה נמשכת רבע שעה ועלותה כ-10  אירו, כאשר אפשר להפליג לאי גם מאגיוס ניקולואוס וחרסוניסוס. הביקור באי מרתק וגדוש היסטוריה, האי הפך למעין עיירת רפאים בלתי מיושבת וזהו בהחלט טיול יום מומלץ במהלך חופשה בכרתים.

הפלגה לאי גרמבוסה ולחוף באלוס

זוהי הפלגה מיוחדת ומומלצת, לרוב יוצאים אליה מנמל קיסאמוס (Kissamos). לאחר הפלגה של שעה על הסיפון מגיעים לאי הפיראטים גרמבוסה (Gramvousa). מהחוף הולכים לאורך שביל מסודר ועולים אל הטירה הוונציאנית, שם אפשר ליהנות מנופים פנורמיים מגובה של 140 מטר מעל פני הים. מהאי הזה המסלול ממשיך לחוף באלוס (Balos) הידוע גם בכינוי הלגונה הכחולה, חוף מקסים ומרהיב עם מים בגווני טורקיז וירוק, צלולים במיוחד וחול לבן ורך. ארוחת הצהריים נערכת על הסיפון או על אחד החופים.

הפלגה מכרתים לסנטוריני

סנטוריני הוא אחד מהאיים הפופולאריים ביותר של יוון לצד כרתים ואיים אחרים, ניתן לבצע הפלגה של יום אחד מנמלי כרתים אל חופי סנטוריני ובחזרה. ההפלגה תצא לרוב מנמל הרקליון או רת'ימנון. סנטוריני שונה מכרתים במובנים רבים, הוא מציע נופים קלאסיים של יוון, עם כפרים על צוקים מעל הים, בתים לבנים עם גגות כחולים ומראות מהממים במיוחד, אי שנוצר מפעילות געשית המציע מבנה מרתק ומרשים של קלדרה.

הפלגה קצרה למערות ימיות וקשת קמארולה

זוהי הפלגה קצרה של כ-3 שעות היוצאת לרוב מנמל רת'ימנון, מפליגים לאורך החוף המזרחי של כרתים עד שמגיעים למערות הפיראטים שנחצבו על ידי מי הים ולקשת קמארולה (Camarola). שם המפליגים יוכלו ליהנות משחייה במים הצלולים לצד הספינה, בדרך חזרה מפליגים ורואים מצודה ונציאנית מרשימה.

אפשרויות הפלגה נוספות בכרתים

ישנן עוד אפשרויות הפלגה רבות מחופי כרתים כמו גם אפשרות מהנה לשכור כלי ספורט ימי לשיוטים קצרים לאורך החוף (אופנועי ים, סקי מים וכדומה). אפשר לשכור יאכטה להפלגה עצמאית עבור אלו המחזיקים בתעודות המתאימות או לשכור יאכטה עם שירות סקיפר מלא. ישנן הפלגות ארוכות יותר לאיים יוון המרוחקים וליוון עצמה, שיוטים בהם ישנים כמה לילות על הספינה וכדומה.

אנו מאוד מקווים שחידשנו לכם לגבי כרתים. אז אם אתם מחפשים מלונות בכרתים וערים וכפרים בכרתים, עכשיו אחרי שאתם מכירים אותה יותר טוב תדעו היכן נמצאים אטרקציות בכרתים ונופש בכרתים.