ספורט ימי בכרתים

ספורט ימי בכרתים נחשב לחלק בלתי נפרד מכל חופשה באי היווני. כל מי שביקר בכרתים בוודאי יכול להעיד שמגוון כל כך רחב של אפשרויות לספורט ימי מלהיב ומאתגר, קשה למצוא בכל מקום אחר. אומנם ישנן אטרקציות רבות שניתן לחוות במהלך השהות בכרתים. ובכל זאת, מרבית הצעירים בגילם ובנפשם ימצאו את עצמם במהלך החופשה באי נהנים מהספורט הימי הפופולארי כל כך במקום.

ספורט ימי בכרתים – הכל עניין של מהירות

ברוכים הבאים לאי היווני הענק שנחשב, ולא בכדי, למעצמה היוונית לספורט ימי, צלילה, גלישה וכדומה. ספורט ימי בכרתים מציע לכם את הצד היפה ביותר של האי. הצד הימי… נהוג להתחיל לאט ולהגביר קצב, אבל תרשו לנו לעשות את הדרך ההפוכה. לכל אלו שעבורם ספורט ימי חייב להכיל בתוכו מהירות אדירה, מציעים אתרי הספורט הימי, שפזורים לאורך חופים רבים באי, ספורט ימי במהירות שיא. האפשרויות המרכזיות הינן סירת מנוע, אבובים, "בננה", סקי מים ועוד.

קחו לדוגמא את sport jet בחוף חריסונס, אתר מקצועי המכיל שלל אטרקציות שונות בתחום הספורט הימי. האתר מציע פעילות ספורט ייחודית כולל סקי מים, שיט בסירות קאנו, קיאקים ועוד. ב-High Jump אותו מכיר כל תושב מקומי תמצאו קפיצה סירות פדלים, אבובים, גלישת רוח ואפילו טרמפולינה. כך גם בשאר אתרי הספורט הימי באי. האמיצים מבינכם יוכלו למצוא גם אטרקציות בכרתים עם אדרנלין מסוג אחר, כמו גלישת קיט (גלישה בה הגלשן מחובר לעפיפון) ומצנחי רחיפה (לא ממש ספורט ימי, אבל אם כבר אדרנלין אז שיהיה…)

המחירים של פעילויות ספורט ימי בכרתים זולים יותר מאלה שבארץ, ונעים בין 15-20 יורו לשעה של קיאקים או סירת פדלים או לרבע שעה בננה או אבובים. סקי מים יגזול מארנקכם 30 יורו ל-10 דקות, בעוד דהירה בסירת מרוץ תעלה לכם פי 2. גלישת רוח זולה במיוחד – 13-15 יורו לשעה שלמה.

לומדים, נהנים, נופשים

מי אמר שאי אפשר לשלב חופשה בכרתים עם לימודים? קורסים קצרים בענפי ספורט ימי מוצעים לאורך חופי כרתים. החל מגלישת רוח, דרך גלישת סקי ועד סירות מרוץ. קורסים בסיסיים נמשכים לרוב שעות בודדות ועלותם נעה סביב 150-200 ₪. קורסים בני מספר ימים יעלו לכם בין 600 ל-700 ₪ ויכשירו אתכם בצורה אופטימאלית. בהחלט חוויה מומלצת לחובבי הז'אנר.

חוגגים גם מתחת למים

אם כרתים יפה מעל פני המים, תחשבו כמה היא יפה מתחת.. אתרי צלילה מרהיבים מחכים לכם בחופי הים התיכון של האי ומבטיחים לכם – המנוסים ואלו שמעולם לא הסתכלו לדג בעיניים – חוויה עוצרת נשימה. אתרי צלילת שנורקל לצד אתרים בהם תוכלו לצלול עד למעמקים של 12-15 מטר נמצאים כמעט בכל חוף בכרתים. כמובן שקורסים שונים בנושא צלילה מוצעים לחסרי הניסיון ולאלו שרוצים לשפר ולהתמקצע. הקורסים נעים בין יום לשבוע ובסיומם מקבלים תעודה בינלאומית בהתאם לקורס – כוכב אחד (חמישה ימים) או שני כוכבים (שבוע שלם). עלות הקורסים נמוכה בממוצע ב-10-15% מאלו שמתקיימים בישראל.

לאלו מכם שמתכוונים לעשות ספורט ימי בכרתים וגם לאלו שלא, מומלץ בחום לשים לב לעניין הביטוח. ראשית, אל תהססו, הזמינו ביטוח, ורצוי מהסוג היקר יותר. עוד כמה שקלים ליום שווים שקט נפשי. שנית, ודאו מה הוא כולל בדיוק,  מה קורה ולמי פונים במקרה של פציעה, אשפוז וכדומה.

אז תכניסו לעצמכם טוב טוב לראש – שום חופשה ביוון לא שווה בלי ספורט ימי בכרתים… תיהנו.

אנו מאוד מקווים שחידשנו לכם לגבי כרתים. אז אם אתם מחפשים מלונות בכרתים וערים וכפרים בכרתים, עכשיו אחרי שאתם מכירים אותה יותר טוב תדעו היכן נמצאים אטרקציות בכרתים ונופש בכרתים.