אגם קורנס – "האגם הנסתר"

אגם קורנס (Lake Kournas) הוא אגם המים המתוקים היחיד בכל כרתים, אי הידוע בחופיו הקסומים והמגוונים כמו גם בתנאי אירוח מעולים ואתרי טבע מרהיבים לצד היסטוריה הנמשכת מעל 5,000 שנה. אגם קורנס נמצא במערב כרתים – בין הרקליון לעיירת הנופש המקסימה והיפהפייה חאניה (קרוב יותר לחאניה), עיירת הנופש הקרובה ביותר לאגם היא גיאורגיופוליס.

אגם קורנס הוא בהחלט פנינה אמיתית מכל הבחינות, תחנה מומלצת למטיילים והנופשים באי כרתים – לא רק מי שנמצא בכפרי הנופש המקסימים של החלק המערבי בחוף הצפוני בכרתים. האגם נקרא לעיתים גם "האגם הנסתר", זאת מכיון שבעבר ההגעה אליו הייתה מעט מסובכת ומורכבת – אך כיום הכבישים נוחים מאוד וניתן להגיע לאגם בקלות ובזריזות. אפשר למשל להיכנס אזור אגם קורנס בדרך מהרקליון לחאניה.

אגם כחול מוקף הרים

אגם קורנס מציע יופי מרשים ופסטורלי כל כך בגלל מיקומו המיוחד, בעמק ירוק המוקף הרים וגבעות כמהט מכל כיוון, הצד הצפוני פתוח ופונה לעבר הים, עם נופים מקסימים ומראות של גיאורגיופוליס הסמוכה. האגם אינו גדול במיוחד, למרות שהא כמובן הגדול (והיחיד…) על כרתים, אורכו הכולל הוא מעט מעל קילומטר אחד ורוחבו בנקודה הרחבה ביותר כ-880 מטר. האגם מכסה שטח כולל של 579,000 מ"ר והוא רדוד ברובו – 22.5 מטר בנקודה העמוקה ביותר. בקיץ האגם קטן מעט מהתאדות המים והתייבשות הנחלים המזינים אותו, כך שנוצרים מעין חופים לבנים נעימים.

אגם קורנס מוזן במי נחלים הזורמים מההרים והגבעות בסביבה ובצידו הדרום-מזרחי שני מעיינות – אחד מהם שנקרא מאטי ("העין") נגיש בחודשי הקיץ המאוחרים.

אפשרויות בילוי באגם קורנס

אגם קורנס הוא תחנת עצירה אידיאלית לפיקניק משפחתי, הוא מתאים למשפחות עם ילדים ובהחלט אפשר להיכנס להתרחץ במימיו המתוקים והנעימים. מסביב לאגם שפע של מסלולי טיול, החל מקצרים ופשוטים במיוחד של חצי שעה ועד מסלולים יותר ארוכים של כמה שעות – למרות שעל פי רוב הסביבה אינה מצריכה טיול רגלי של כמה שעות ושיטוט קצר יספק את הצרכים של מרבית התיירים והטיילים. את האגם כולו אפשר להקיף בכשעה של הליכה בקצב טוב.

כיאות לכך שהאי כרתים הוא אי תיירותי המושך מיליוני מבקרים בכל שנה, גם באגם קורנס תשתיות תיירותיות נרחבות ואיכותיות. מבקרים יכולים למשל לשכור סירת פדלים ולשוט להם בנעימים על גבי האגם, האגם קטן,ף נעים ורגוע כך שזוהי אפשרות המתאימה גם למשפחות עם ילדים קטנים במיוחד. השחייה במימי אגם קורנס כמובן אפשרית ומומלצת במיוחד. בחודשי הקיץ משכירים מיטות שיזוף להירגעות ומנוחה בשמש עבור אלו שאוהבים לשבת בשמש.

הילדים יאהבו להאכיל את הברווזים והאפרוחים השוחים להם באגם קורנס וחיים מסביבו – כאשר כולם מתחילים לגעגע יחד הקול יכול להיות ממש מחריש אוזניים. מבחינת אוכל, תוכלו להצטייד באוכל לפיקניק משפחתי נעים ופסטורלי כפי שעושים תיירים רבים. לחלופין, מסביב לאגם טברנות ובתי קפה רבים מאוד המציעים מכל טוב כרתים למבקרים במקום. למי שיש זמן, אפשר ומומלץ לבקר בכפר קורנס שנמצא מרחק 10 דקות נסיעה מאגם קורנס עצמו.

איך מגיעים לאגם קורנס

מאגם קורנס נגיש בקלות רבה מגיאורגיופוליס הסמוכה – יש דרך כפרית קטנה ישר מהעיירה ללא צורך לעלות על הכביש הראשי (שואלים איל להגיע לטברנה מאת'ה ומשם ממשיכים לאגם).ה מהכביש הראשי של כרתים צריכים לשים לב לשילוט לכפר קורנס – השילוט אינו אופטימאלי אז העזרו במפה או בנווטן GPS כך שלא תפספסו את היציאה. היציאה לכיוון מאגם קורנס והכפר היא מעט לפני הפנייה לגיאורגיופוליס על כביש E75.

אנו מאוד מקווים שחידשנו לכם לגבי כרתים. אז אם אתם מחפשים מלונות בכרתים וערים וכפרים בכרתים, עכשיו אחרי שאתם מכירים אותה יותר טוב תדעו היכן נמצאים אטרקציות בכרתים ונופש בכרתים.