איזה אטרקציות יש בכרתים?

כרתים הוא האי הגדול ביותר מבין איי יוון, וללא ספק אחד המוכרים והאהובים מבניהם. האי מציע למבקרים בו שלל אטרקציות מכל הסוגים: מוזיאונים, פארקים, אתרי ארכיאולוגיה, אתרי קניות, חופים פסטורליים, איים קטנים וציוריים, ארכיטקטורה מגוונת ומה לא. מבין כל מה שיש לאי להציע לכם, בחרנו כמה אטרקציות מושלמות לכל המשפחה.

האקווריום של כרתים

אקווריום מרשים ומרתק, המכיל מעל 200 בעלי חיים ימיים וססגוניים. באתר כמה אקווריומים חדישים, ביניהם ניתן לסייר באופן עצמאי או מודרך. האקווריום נמצא במרחק לא רב מהרקליון ומומלץ ביותר למשפחות עם ילדים, ולכל מי שחובב את הסביבה הימית.

ספינלונגה

אי המוכר אולי לחלקכם מהספר "האי של סופיה", העוסק בעברו של האי שתפקד כמושבת מצורעים. האי נמצא במרחק שייט קצר מהחוף הצפון מזרחי של כרתים ותיירים רבים נוהגים להגיע אליו לסיור רגלי בין שרידי המבצר הוונציאני ובתי המצורעים שהוגלו לשם. ככלל, מדובר באי פסטורלי בעל היסטוריה עשירה. ניתן להשיג סיור מודרך למקום, או להגיע עצמאית בשייט.

דינוזאורים בכרתים

אטרקציה מושלמת לילדים, הכוללת פסלי דינוזאורים, מופעים אורקוליים, פעילויות אינטראקטיביות ועוד. הפארק עצמו מאוד מושקע ומתאים לילדים בכל הגילאים. אחת האטרקציות המרכזיות בפארק היא פעילות חפירת המאובנים – שתהפוך את המשתתפים לארכיאולוגיים בעצמם. במקום ניתן גם לצפות בסרטי דינוזאורים שונים, ובקיצור – ניתן לבלות בו כמה שעות טובות ללא בעיה.

קנוסוס

אתר ארכיאולוגי גדול מתקופת הברונזה, המעניק הצצה לתרבות המינואית הייחודית של כרתים. מדובר ביישוב שהיה מרכז פוליטי וכלכלי באותה התקופה, ובהתאם ניתן להתרשם מגודל הארמון והפונקציות השונות הקיימות בו. הסיפור המוכר ביותר הקשור למקום הוא הסיפור על המינוטאורוס מהמיתולוגיה היוונית – ייצור אכזר, חצי אדם וחצי שור, שנכלא במבוך בקנוסוס. הארמון בקנוסוס נראה לרבים כמעין מבוך הכולל מספר חדרים בעלי תפקוד שונה, מה שמצית כל פעם מחדש את דמיון המבקרים.

חאניה

עיר יפיפייה ומוכרת בכרתים, בזכות הנמל הציורי, מבני העיר העתיקה והיסטוריה מרשימה הכוללת כיבושים שונים, שהשאירו את חותמם על העיר עד היום. לצד הארכיטקטורה, הנוף והאווירה, בחניה תוכלו למצוא את רחוב הלידון המרכזי והשוק המקורה. בנוסף קיימים מרכזי מבקרים שונים בעיר, ביניהם מבנים מהתקופה הוונציאנית והתורכית, ומרכזי בילוי חדשים.

חוף פלסארנה

חוף הנמצא במערב כרתים וכולל רצועה חופית ארוכה, שקטה ושלווה, על רקע הרי האי מחד, והמים התכולים מאידך. בשונה מחופים אחרים באי, הוא יחסית לא מתוייר ולידו יש מלונות מועטים בלבד. בקיצור, אם אתם חולמים על חופשת בטן-גב חלומית באזור שקט יחסית, פלאסארנה הוא החוף עבורכם. אגב, הוא נמצא במרחק לא רב מהעיר חאניה – פחות משעה וחצי נסיעה.

אקווה פארק

ואם כבר דיברנו על מים, איך אפשר שלא להזכיר את אקווה פארק כרתים, המוכר בכל העולם בזכות מגלשות המים האקסטרימיות והאטרקציות המיועדות למבוגרים וילדים כאחד. שימו לב, שבפארק קיים חלק הנועד למבוגרים וכולל מגלשות מאתגרות יותר, לצד החלק המיועד לילדים.

אנו מאוד מקווים שחידשנו לכם לגבי כרתים. אז אם אתם מחפשים מלונות בכרתים וערים וכפרים בכרתים, עכשיו אחרי שאתם מכירים אותה יותר טוב תדעו היכן נמצאים אטרקציות בכרתים ונופש בכרתים.