ארמון קנוסוס בכרתים

כריתים היא יעד תיירותי פופולרי בשנים האחרונות ולא סתם – היא עשירה באטרקציות מיוחדות. בין אם אלו החופים עוצרי הנשימה, האתרים ההיסטוריים, האוכל או התרבות.

ארמון קנוסוס הוא אתר העתיקות הגדול ביותר בכריתים, והוא טומן בחובו היסטוריה עשירה ומפותלת. זוהי אטרקציה שאתם לא רוצים להחמיץ.

איך מגיעים?

ארמון קנוסוס נמצא סמוך להרקליון, שהיא העיר הגדולה ביותר בכריתים. אפשר להגיע לאתר ברכב באמצעות מפות ושלטי הכוונה, או באוטובוס- קו מס' 2 היוצא מתחנת האוטובוסים A בתדירות גבוהה.

לא רק שהרקליון היא העיר הגדולה ביותר בכריתים, היא גם המרכזית שבהן בכל הקשור לתיירות. מלונות רבים ממוקמים בה, וכמובן גם אטרקציות תיירותיות נוספות. כך שתוכלו לשלב את הביקור בארמון קנוסוס ביחד עם ביקור בהרקליון.

מה רואים במקום?

אתר העתיקות רחב הידיים מכיל בתוכו מערכת שלמה של מבנים- הארמון על כל חדריו הרבים והמפותלים, וגם מבנים ששימשו ככל הנראה כמחסנים ומגורים. במסגרת החפירות באתר בוצעו גם תהליכים של שחזור, הן של המבנים והן של היצירות שהיו במקום, כמו פסלים וכדים, וציורים המתארים את החיים בתקופת הברונזה. אומנם עבודות השחזור שנויות במחלוקת, אך הן מאפשרות הצצה לעבר העשיר של האי ושל התרבות המינואית.

הכניסה לאתר כרוכה בתשלום, וניתן לרכוש כרטיס משולב הכולל גם כניסה למוזיאון ההיסטוריה בהרקליון.

למי הטיול מתאים?

חובבי היסטוריה בוודאי ייהנו מביקור במקום, אך האתר עוצר נשימה וגם מי שאינו בקיא בהיסטוריה היוונית בוודאי יוכל ליהנות ולהתרשם. הגישה לאתר אינה קשה, ובהחלט ניתן להגיע גם עם ילדים. אולם חשוב לזכור כי בכל זאת מדובר באתר עתיקות גדול, ויש צורך ללכת בין האטרקציות השונות שהוא מגלם בתוכו. לכן מומלץ להצטייד בנעלי הליכה, מים, מקדם הגנה וביגוד בהתאם למזג האוויר.

ההיסטוריה המפותלת של הארמון

קנוסוס הוא שריד מתקופת הברונזה, ומייחסים אותו לתרבות המינואית. ככל הנראה שהוא שימש כמרכז המסחר והפוליטיקה, והארמון עצמו עבר גלגולים שונים לאורך השנים. למעשה בנייתו נמשכה מאות שנים, כאשר חלקים ממנו נחרבו בעקבות רעידות אדמה, ועל חורבותיהם הוקמו מבנים חדשים. ככל הנראה שהמבנה הנוכחי מייצג רק את התקופה האחרונה, ואינו מעיד על המבנים הקדומים יותר שהיו תחתיו.

סיפורים רבים מהמיתולוגיה נקשרו לקנוסוס. על פי האמונה זה היה ארמונו של המלך מינוס ומקום משכנו של המינוטאור. הסיפור הטרגי של איקרוס התרחש שם, או לפחות כך על פי המיתולוגיה.

ככל הנראה שהגילוי הראשון של הארמון התרחש בשנת 1878 על ידי סוחר עתיקות מקומי בשם מינוס קלוקרינוס. בזכות חפירותיו התגלו חלק מהמבנים והמחסנים באתר. אולם המחקר והחפירות המקיפות ביותר התבצעו על ידי הארכיאולוג הבריטי, ארתור אוונס. הוא גם רכש את שטח האתר כדי שיוכל לבצע בו חפירות, ובהמשך גם ביצע עבודות נרחבות לשיקום הארמון.

ארמון קנוסוס הוא עדות עוצרת נשימה לתרבות קדומה ועשירה, וזהו אתר שחובה לבקרו במהלך הטיול בכריתים.

אנו מאוד מקווים שחידשנו לכם לגבי כרתים. אז אם אתם מחפשים מלונות בכרתים וערים וכפרים בכרתים, עכשיו אחרי שאתם מכירים אותה יותר טוב תדעו היכן נמצאים אטרקציות בכרתים ונופש בכרתים.