אתרים שאסור לפספס בכרתים

האי החמישי בגודלו בים התיכון הוא גם מקום הולדתה של הציוויליזציה העתיקה ביותר באירופה – יוון היפהפיה וכרתים המהממת הם המקומות בהם נרקמים חלומות בגווני כחול של ים. אם אתם מתכננים חופשה לאי הפופולרי אבל לא בטוחים היכן לבלות, אם ללון במלון סטלה איילנד כרתים,בריזורטים אחרים או בבתי ההארחה הרבים הפזורים בעיר וגם לא בטוחים מהן האטרקציות שחייבים לחוות בבילוי באי – אנחנו כאן עם המידע הכי לוהט, הכי עדכני וגם הכי מעניין, עם אתרים שאסור לפספס בכרתים.

קנוסוס

הרקליון, הממוקמת מספר קילומטרים דרומית לעיר הבירה המודרנית של כרתים, הייתה בירת כרתים בעת המינואית. קנוסוס הוא שמו של הארמון והעיר המקיפה אותו, בשטחה התגוררו כ-100,000 איש במאה ה-18 לפני הספירה. הארמון היפהפה הוא פנינה היסטורית מופלאה. הוא נבנה לפני כ-3,000 שנים ומופיע במיתולוגיה היוונית כמקום מושבו של המלך מינוס.

לאורך השנים, ארמון קנונוס ספג אסונות לא מעטים – פלישות, רעידות אדמה ושאר מפגעים שגרם הזמן, אך לאחר מלאכת השחזור שכללה חשיפה של הארכיטקטורה והפרסקאות המהממות של הארמון, תוכלו לבקר בשטחו ולדמיין כיצד חיו כאן בעבר – בחצר הקבלה בה אירחה המשפחה המלכותית אורחים מכל העולם, במקדש, בחדר הכס ובדרך המלכותית המובילה אל החוף.

המוזיאון הארכיאולוגי של הרקליון

כדי להבין את הציוויליזציה העתיקה שהייתה בכרתים, מומלץ מאוד לבקר במוזיאון הארכיאולוגי של הרקליון – אחד המקומות הפופולריים ביותר באי. במוזיאון יש את האוסף הגדול ביותר של חפצי אמנות מינואים, והוא נפרש על פני עשרים חדרים לפי תקופות ארכיאולוגיות שונות. במהלך הביקור תוכלו לראות שלל תכשיטים, פסלים ליטרוגיים, נשקים ושריונות עתיקים, ציורי קיר שהועברו בשלמותם וגם את פסלון השנהב המפורסם, אחד הסמלים העתיקים שהובא מארמון קנוסוס.

חוף אלפוניסי

חוף אלפוניסי נזכר לעתים קרובות כאחד החופים הטובים בעולם – וכשתגיעו למקום תבינו מיד מדוע. החוף הוא שמורת טבע מקסימה ובה מים צלולים ורדודים ממש כמו בלגונה, ויש בו גם בריכה טבעית עצומה בגודלה בה ניתן לחתור בסירה לאור השמש, לשכשך את הרגליים או לצוף בנחת כשהמים המנצנצים סביבכם.

העיר העתיקה של רתימנו

רתימנו היא העיר העתיקה של האי, והיא משומרת ומתוחזקת להפליא. אי שם במאה ה-14, כשכרתים עוד הייתה הרפובליקה של ונציה, הונחו כאן רצפות צפופות שהפכו לימים לסמטאות צרות ויפהפיות. אם אתם רוצים להבין את ההיסטוריה הסוערת של המקום, דרך מבנה אחד תוכלו לעשות זאת: מסגד נרצה. המסגד החל את חייו דווקא ככנסיה ונציאנית, אך הפך למסגד ונשאר כך עד לשנת 1925. היום זהו מקום מושבו של האודיאון העירוני של רתימנו, המארח שלל קונצרטים מוזיקליים לאורך השנה. ברטימנו שרדו כמה אנדרטות ונציאניות נפלאות, כמו למשל לוג'יה מהמאה ה-17 (שהוסבה למסגד על ידי העות'מאנים) או מזרקת רימונדי שנבנתה בשנת 1629, יפה ונישאת לגובה, ממוסגרת על ידי שני זוגות עמודים קורינתיים לצד קשת גותית מרשימה.

אנו מאוד מקווים שחידשנו לכם לגבי כרתים. אז אם אתם מחפשים מלונות בכרתים וערים וכפרים בכרתים, עכשיו אחרי שאתם מכירים אותה יותר טוב תדעו היכן נמצאים אטרקציות בכרתים ונופש בכרתים.