המוזיאון ההיסטורי של כרתים

קצת על המוזיאון

ההיסטוריה של כריתים, האי היווני הגדול ביותר, היא ארוכת שנים ומרתקת. ישנם הגורסים כי הכריתים הוא למעשה האי כפתור המוזכר בתנ"ך, ממנו הגיעו הפלישתים לארץ  ישראל. המוזיאון ההיסטורי של כרתים מספק היכרות ראשונית אך מעמיקה עם סיפורו של אי זה. המוזיאון בוחן את חייהם של יושבי האי החל מתחילתה של הנצרות ועד המאה העשרים. ניתן ללמוד בו על שלבי התפתחותו של האי באמצעות פריטים ארכיאולוגיים שנמצאו בו, מפות וספרים. המוזיאון מקדיש גם תשומת לב מיוחד לעיר הבירה הרקליון ולשם כך נבנה מודל ייחודי של העיר המצויד במערכת תאורה משוכללת. במוזיאון קיימות תצוגות קבועות כמו גם תערוכות מתחלפות, והן מפגישות את המבקר עם התרבויות המגוונות שהשפיעו על תושבי האי ועל חייהם.

תצוגות קבועות

אחת הדרכים שבה כל חברה מבטאת את תרבותה, היא באמצעות הכלים שהיא משתמשת בהם. במוזיאון ניתן לצפות באוסף כלי קרמיקה יפיפיים המלמדים את המבקרים על כלכלתה של כריתים ועל אופן השתקפותה של הכלכלה באומנות. ניתן גם לצפות בפריטי קרמיקה שיובאו לכריתים דרך נתיבי המסחר וכך להכיר גם את אמצעי ההתקשרות של כריתים עם האיים הסמוכים. במוזיאון מוצגים בנוסף חפצי אומנות מן המאות הרביעית והחמישית לספירה  – מאז ימיה המוקדמים של הנצרות. חפצים אלו מלמדים רבות על מקומה של האומנות בחיי התושבים, שקיבלה לעתים ביטוי שונה במרחב הציבורי ובמרחב הפרטי. תצוגה אחרת כוללת אוסף נרחב של מטבעות עתיקים המבארים לא רק את דרך החיים המקומית אלא גם את ערוצי המסחר של האזור כולו.

יצירתו של אל גרקו

המוזיאון של כריתים מקדיש מקום של כבוד לאחד האמנים הידועים ביותר שלה  – הצייר אל גרקו (El Greco) שבגיל צעיר עזב את כריתים כדי לעשות חיל באיטליה ונודע כיוצר דיוקנאות מצליח. אל גרקו פעל במאה ה-16 אך במאה ה-19 גילו את יצירתו מחדש והיא השפיעה על יוצרים חדשניים רבים במאה ה-20. במוזיאון ניתן לצפות בשתי יצירות שלו העוסקות בנושאים הקשורים בדת הנוצרית. המבקרים מוזמנים להתרשם מהיצירת שלו, לשמוע פרטים נוספים על חייו המרתקים, ולהשוות בין יצירותיו לבין עבודותיהם של אמנים אחרים מאותה התקופה. במוזיאון של כריתים ניתן גם לבקר בתצוגות מתחלפות העוסקות בין השאר באמנים אחרים.

מודיעין

שעות הפתיחה של המוזיאון משתנות בהתאם לעונות השנה. העונת הקיץ, בין חודש אפריל לבין חודש אוקטובר המוזיאון פתוח בין השעות תשע בבוקר ועד חמש אחר הצהריים. בעונת החורף, בין חודש נובמבר לחודש מרץ, ניתן לבקר במקום בין השעות תשע בבוקר לשלוש וחצי בצהריים. כרטיס כניסה למבוגר עולה חמישה יורו, אך סוטדנטים זוכים לקבל הנחה, וילדים מתחת לגיל 12 אינם חייבים בתשלום. המוזיאון נמצא כארבעה קילומטרים משדה התעופה, בעיר הבירה הרקליון בכתובת: Sofokli Venizelou 27. ניתן להגיע למקום ברכב, אך לא רחוק מהמוזיאון קיימת גם תחנת אוטובוס וממנה יש גישה נוחה למקום. אחרי הביקור, המבקרים מוזמנים גם להגיע לספרייה של המוזיאון או לשתות כוס קפה בקפיטריה הנעימה שלו.

אנו מאוד מקווים שחידשנו לכם לגבי כרתים. אז אם אתם מחפשים מלונות בכרתים וערים וכפרים בכרתים, עכשיו אחרי שאתם מכירים אותה יותר טוב תדעו היכן נמצאים אטרקציות בכרתים ונופש בכרתים.