המוזיאונים שחייבים לראות בכרתים

 

במרחק קצר מישראל, נמצא אחד האיים הפופולריים ביותר בעולם בכלל וביוון בפרט – כרתים. האי המיוחד מציע שילוב מושלם בין אווירה ים תיכונית נהדרת, אותנטיות במיטבה, חופים מקסימים ולא פחות חשוב – היסטוריה מיוחדת במינה. את ההיסטוריה של יוון וכרתים אין צורך להציג, שכן היא ניבטת מבין המונומנטים המיוחדים שעוטפים את האי, אך אם אתם רוצים לראות את כל ההיסטוריה המפוארת הזו בצורה מסודרת ולהבין את העושר ההיסטורי של האי – הנה המוזיאונים שאסור לכם לפספס במהלך הטיול.

 

  1. המוזיאון הארכיאולוגי של הרקליון

המוזיאון הארכיאולוגי הוא אחד החשובים ביותר ביוון כולה, ואחד הגדולים בכרתים. הוא מתרכז בתחום המוזיאון המינואית, ומאפשר הצצה מרתקת לפריטים ארכיאולוגיים – כולם הובאו משטחו של האי. בין המוצגים במוזיאון תוכלו למצוא שברי רצפת פרסקו ומוצגים רבים נוספים הפזורים בין 13 חדרי התצוגה שבמתחם. הפריטים השונים מוצגים באופן כרונולוגי, כך שצפוי לכם מסע מעניין במיוחד בעקבות ההיסטוריה המקומית.

 

  1. המוזיאון הימי של כרתים

כרתים הוא אחד האיים הגדולים ביותר בים התיכון, ולכן שימש לאורך ההיסטוריה כנקודת מפגש מרכזית של תחבורה ימית. המוזיאון הימי של כרתים מציג שפע של מיצגים הקשורים להיסטוריה הימית של האי. המוזיאון ממוקם בסמוך לנמל האוניה והוא פעיל בכל ימות השבוע, מלבד יום שני. רצוי להתעדכן בשעות הפתיחה של המוזיאון, שכן הן משתנות בהתאם לחודשי השנה.

 

  1. המוזיאון הארכיאולוגי של חניה

בעיר העתיקה של חניה, במבנה עתיק שנבנה במהלך המאה ה-16, נמצא אחד המוזיאונים המעניינים בכרתים, המציג מגוון רחב של פריטים שונים שהתגלו בעיירה. בין השאר, תוכלו להתרשם במקום מאלילים, כתובות, חרסים, מטבעות, כלי נשק ותכשיטים ייחודיים המשתייכים לפרק הזמן שבין התקופה הנאוליתית ועד לתקופה הרומית. מאז שנבנה ועד היום, היו למוזיאון שימושים רבים, כמו מסגד, כנסיה, מחסן אספקה במהלך מלחמת העולם השניה ואפילו בית קולנוע. אתם לא רוצים לפספס את המוזיאון המיוחד ואת המבנה המקסים העומד מאחוריו.

 

  1. הארכיון ההיסטורי של כרתים

הארכיון ההיסטורי של כרתים הוא השני בגודלו בכל יוון, כשהראשון משמש כארכיון הכללי של המדינה כולה. הארכיון ממוקם בעיירה חניה והוא כולל אוסף פולקלור עשיר ומרתק דרכו ניבטת אלינו ההיסטוריה המפוארת של כרתים. המוזיאון פועל בכל יום מלבד יום ראשון. שימו לב – המוזיאון נסגר בשעה 13:00 בצהרים, כך שמומלץ לתכנן את הביקור בו בשעות הבוקר.

 

ומה עוד?

אלו ארבעת המוזיאונים הבולטים והמרכזיים בכרתים, אך כאן לא נגמר העושר התרבותי וההיסטורי. בכל אחד מ-4 המחוזות הפרושים ברחבי האי תוכלו להעשיר את הידע ההיסטורי שלכם בנוגע לכרתים, דרך גלריות אמנות ייחודיות, פגישות עם אמנים מקומיים ולתוספת קסם – בכפרים ההרריים תוכלו להשתתף בסדנאות אמן מקסימות, בהן תוכלו לצפות באמנים מוכשרים במיוחד העוסקים בענפי יצירה שונים – קדרות, אריגה ועוד. אל תפספסו!