חאניה – העיר הקסומה של כרתים

יוון מציעה לנו אין ספור איים ומקומות קסומים, שמושכים אליה מדי שנה אין ספור ישראלים. יוון קרובה פיזית, בעלת מנטליות דומה לישראל, ומהווה את אחד מיעדי הנופש הבולטים בים התיכון. כרתים הוא ללא ספק האי הפופולארי ביותר, אך יש בו הרבה מעבר למלונות מצוינים של הכל כלול. חאניה היא העיר הקסומה של כרתים, בה כל אחד שמגיע לאזור צריך לבקר. זהו מקום שבהחלט שווה לצאת מהנוחות והבופה בשבילו. חאניה היא העיר השנייה בגודלה באי כרתים, והיא ממוקמת בחופו המזרחי של מפרץ חאניה. היא מרוחקת כ-145 קילומטרים מהרקליון, כך שהתיירים שממקמים את עצמם במלונות של הרקליון, יצטרכו לקחת טיול של יום שלם כדי ליהנות מחאניה, אבל אל חשש – זה בהחלט שווה את זה.

אטרקציות שכדאי להכיר

בחאניה יש הרבה מאוד אטרקציות שכדאי להכיר. הווייב הרגוע של האזור נותן הרגשה של חופש, ויש כמה מקומות שפשוט אסור לפספס. המקום הראשון אליו תרצו להגיע זהו נמל חאניה, שהוקם במאה ה-14. על שפת הנמל תוכלו למצוא המון מסעדות אותנטיות ודוכני אוכל עם פירות ים ומזכרות. כדאי מאוד להגיע אל המסגד במקום, שנבנה על ידי הטורקים ב-1645, ומשמש כיום כגלריה קסומה לאומנות. העיר העתיקה של חאניה היא צבעונית ומשגעת, וכוללת מדרחוב גדול ללא כניסת רכבים. שווה גם להגיע לרובע היהודי ולראות קצת תרבות עם זיקה הביתה.

מגדלור מפורסם והיסטוריה עתיקה

המגדלור המפורסם של חאניה נמצא לא רחוק מהנמל, וכדי להגיע אליו, תצטרכו ללכת על חומה עתיקה ומרתקת. תוכלו להיכנס אל המגדלור ולעשות הרפתקה נחמדה עם הילדים. עוד באזור, נמצא מוזיאון המים של חאניה. המוזיאון מספר את תולדות חאניה והקשר שלה עם הים, מהתקופה הביזאנטית, דרך ההשתלטות הטורקית ועד מלחמת העולם השנייה. בחאניה יש גם מוזיאון ארכיאולוגי בו תוכלו למצוא אין ספור פריטי אומנות של ההיסטוריה היוונית העתיקה והמפוארת. במקום ישנם פריטים שמקורם מוערך בשנת 2,200 לפני הספירה.

גן בוטני וסרטים ב-K9

הגן הבוטני של כרתים מוציא אתכם קצת מהאווירה העתיקה. האקלים במקום מאפשר גידול של כמה פרחים יוצאי דופן, והגן הוא מאוד צבעוני וקסום. אם תרצו ללכת לחוף יוצא דופן, באלוס הוא המקום. באלוס הוא חוף מרוחק ומבודד, בו אפשר לנסוע עם ג'יפים ולבצע אטרקציות שונות. תוכלו לצאת לשטח ולטפס על ההר הצמוד אל החוף או לעשות פיקניק באחד מהנופים היפים שיש לכרתים להציע. חובבי הטיולים יוכלו לצאת לטיול של יום בסמאריה גורגה, רכס ההרים של חאניה, בו תמצאו גם נופים מרהיבים וגם בעלי חיים רבים. חובבי הקדמה יוכלו לבקר במוזיאון התלת מימד, בו אפשר לראות סרט ברזולוציה מדהימה של K9. חאניה מעניקה בילוי מגוון לאנשים שרוצים להפוך את הטיול שלהם בכרתים למשהו בלתי נשכח.

אנו מאוד מקווים שחידשנו לכם. אז אם אתם מתכננים חופשה בכרתים ומחפשים מלונות בכרתים, עכשיו אחרי שאתם מכירים אותה יותר טוב תדעו היכן נמצאים אטרקציות בכרתים וערים בכרתים.