חופשת פסח – כרתים 2019

האי כרתים הוא יעד אטרקטיבי בכל ימות השנה, אך עם בוא האביב, כשהשמש מחממת את חצי העולם הצפוני, הפרחים בשיאם והחופש קורא לנו – הוא נעשה אף אטרקטיבי יותר. אם אתם מתכננים לטייל בכרתים בחופשת הפסח – הנה כמה טיפים שיסייעו לכם בתכנון. חופש נעים!

נעים להכיר: האי כרתים

כרתים הוא האי הגדול ביותר ביוון. הוא משופע במטעי זיתים, כרמי ענבים משובחים, חופים יפהפיים ואתרים ארכיאולוגיים מיוחדים במינם האוצרים תרבות היסטורית עתיקה. בכל חודשי השנה, ובאביב ובקיץ בפרט, תוכלו ליהנות מביקור בכל אלו וגם מבילוי תוסס במוקדי חיי הלילה של האי, לשוטט בין נופים ציוריים שנראה כאילו נלקחו מתוך גלויה, לבקר באתרים ארכיאולוגיים כמו "קנוסוס" או פשוט ללגום כוס משקה מרענן ליד החופים היפים.

טיסות לכרתים בפסח

כרתים ממוקמת במרחק טיסה קצר מישראל – פחות משעתיים. בסוף הטיסה תגיעו אל נמל התעופה "ניקוס קזנצקיס", הנמצא במרחק של חמישה קילומטרים בלבד מהרקליון שבכרתים. טיסות לכרתים, לרוב, יוצאות בתדירות גבוהה יותר בחודשי הקיץ – אך גם בחודשי האביב, כשמזג האוויר מתחמם, תוכלו למצוא מספר טיסות ישירות המופעלות על ידי חברת אל על, אייר יורופ או אייג'יאן אייר. ואם כבר במזג האוויר עסקינן, הנה מה שמחכה לכם באביב היווני.

מזג האוויר בכרתים בפסח

בתקופת פסח, הטמפרטורות נוחות במיוחד ונחשבות לאידיאליות לטיול באי הנהדר. ביום תוכלו לצפות ל-22 מעלות, כמות משקעים נמוכה מאוד והכי כיף – בלי רוח! אך למרות ההבטחות הללו, אנו ממליצים להתעדכן במזג האוויר לקראת הטיול, על מנת שתוכלו להיערך בהתאם. אחרי הכל, עדיין מדובר בתקופה הפכפכה.

אטרקציות שאסור לפספס

תיירים מגיעים לכרתים גם לפני פסח, ולכן ניתן לצפות כי האטרקציות המרכזיות באי יפעלו כסדרן. חודש אפריל הוא תחילת עונת התיירות ותיירים מכל רחבי העולם מגיעים ליהנות מהאתרים הארכיאולוגיים, המסעדות, החופים וכן אתרי התיירות בתשלום, כמו פארק המים, האקווריום ועוד. הנה כמה המלצות לאטרקציות מהנות במיוחד:

ארמונות מינוס

אתר ארכיאולוגי פופולרי בכרתים, הממוקם בסמוך להרקליון ופורש את ההיסטוריה העתיקה של האי בתקופותיה הקדומות. ברחבי האתר תוכלו להתרשם מפסלים, חפצי אמנות מגוונים ומזכרות מימים עברו, המספרים את סיפורה של כרתים- על תרבות האלים שבה, המיתולוגיה היוונית המפורסמת וכן מראים מה עבר על כרתים בתקופות הקדומות מבחינת חיי קהילה, כלכלה ומסחר.

מערת הנטיפים דיקטאון

במזרח כרתים, סמוך לכפר פלטי, תוכלו ללכת לאיבוד בתוך מערת נטיפים מרתקת במיוחד. את הביקור שלכם מומלץ לעשות באמצעות סיור מודרך, שיספר לכם כל מה שאתם צריכים לדעת על המערה המיוחדת. המערה עמוסה נטיפים וזקיפים עתיקים ומלבד מראה עיניים מרהיב, דעו כי המקום טומן בחובו גם סיפור מהמיתולוגיה היוונית, על פיה המערה היא המקום בו נולד זאוס, בכיר אלי האולימפוס. בעת העתיקה המערה הייתה סגורה לציבור הרחב, אך היום ניתן להיכנס אליה באופן חופשי – וליהנות!

אנו מאוד מקווים שחידשנו לכם לגבי כרתים. אז אם אתם מחפשים מלונות בכרתים וערים וכפרים בכרתים, עכשיו אחרי שאתם מכירים אותה יותר טוב תדעו היכן נמצאים אטרקציות בכרתים ונופש בכרתים.