כרתים עם ילדים

כרתים היא יעד תיירותי אטרקטיבי ועמוס במגוון אינסופי של אטרקציות ואפשרויות לנופש, החל במלונות הכל כלול מפנקים ועד מסלולי טיולי שטח אתגריים. האי הגדול ביוון ומוקד משיכה תיירותי מרכזי במדינה הים תיכונית הזו הוא בחירה מצוינת לחופשה עם הילדים – כאשר כרתים מתאימה גם למשפחות עם פעוטות וגם למשפחות עם ילדים בגילאי ההתבגרות. לפניכם אטרקציות ופעילויות מומלצות לחופשה עם הילדים בכרתים.

כרתים מהווה יעד אידיאלי לחופשה עם ילדים מכיוון שלאי הגדול והמגוון ביותר לשל יוון באמת יש מה להציע עבור כל אחד. בכל שנה עשרות אלפי משפחות מכל העולם פוקדות את האי המרשים והמיוחד הזה, כך שתשתיות התיירות בכרתים בהחלט מזמינות עבור ילדים ומציעות שלל אטרקציות. חופשה בכרתים טומנת בחובה בילוי משפחתי בחופים קסומים ואינסופיים, אתרים היסטוריים מרתקים ושואבים, פעילויות למכביר, טונות של קסם ואפילו משהו שנדיר למצוא באיי יוון עמוסי הכפרים הציוריים – עיר של ממש.

היסטוריה

נכון שפעמים רבות ההיסטוריה והאתרים המיוחדים לא כל כך מעניינים את הילדים, אך בכל זאת בהחלט מומלץ לספר להם את הסיפורים המרתקים שמוסיפים המון צבע וקסם לחופשה באי. למשל ספרו להם את הסיפור על המבוך והמינוטאור שמסופר שחי בארמון קנוסוס, סיפורים על התרבות המינואית שיצאה מהאי ועל מלחמות יוון שהתרחשו בכרתים. עבור ילדים שכן חובבים היסטוריה ואתרים חשובים – ניתן לבקר בחורבות הארמון המינואי בקנוסוס, המצודה הונציאנית ברת'ימו (Rethymo) או אפילו לצאת ליום שייט לאי ספינאלונגה (Spinalonga) לחקירה של מצודת מושבת המצורעים ששכנה שם בעבר.

האקווריום של כרתים

כיאה לאי גדול המוקף בים התיכון, אחת האטרקציות בכרתים המתאימה לילדים היא האקווריום המרשים. במקום הילדים ואתם תוכלו ליהנות משפע אדיר של חיים ימיים ותערוכה מקיפה של זוחלים. ניתן לצפות בדגים מיוחדים לאזור ומינים מרשימים אחרים, תחנת חובה עבור כל משפחה המבקרת בכרתים.

כתובת: Filikis Etirias 7, Limani Hersonissou

פארק המים לימנופוליס – Limnoupolis

אפשרות מצוינת לצינון חום הקיץ במהלך החופשה המשפחתית בכרתים, פארק המים לימנופוליס  מציע מתקנים מלהיבים, מגלשות, בריכות גלים והרבה יותר עבור הילדים בכל הגילאים. עבור ההורים שרוצים להירגע במים אפשר לבלות בג'קוזי או בנהר ל"עצלנים". הפארק נמצא בחנייה (Chania)

אפשרויות נוספות של פארקי מים והפעלות מים איכותיות הן חוף סטאר בחרסוניסוס, WaterCity באנופוליס – הרקליון, ו-Aqua Plus בחרסוניסוס.

טיולים רגליים – ערוצי אימברוס וסמאריה – Imbros and Samaria Gorges

עבור משפחות עם ילדים שלא יכולים לעבור חופשה בלי לטייל קצת ברגל, בטבע, כרתים מציעה מסלולים רבים וטבע מרהיב ביופיו – יערות, ערוצים עמוקים החוצבים בין ההרים, עמקים פוריים ועוד. טיולים מומלצים, למרות שאינם קלים ומיועדים למשפחות מיטיבות לכת יחסית, הם ערוצי אימברוס ו/או סמאריה. הראשון קצר וקל יותר, כאשר ניתן ליהנות מנופים קסומים ומרהיבים של הרי כרתים, מים זורמים ומסלולי הליכה מסודרים מאוד.

החופים הטובים ביותר למשפחות עם ילדים

חלק מהותי מכל חופשה בכרתים הוא בילוי בחוף הים, כאשר האי המרהיב הזה מציע חופים משובחים ומקסימים מכל הסוגים, חלק עמוסים ותיירותיים מאוד וחלקם עדיין שומרים על צביון קלאסי של חופי יוון. הטובים ביותר למשפחות עם ילדים בכרתים הם:

  • אלאפוניסי (Elafonisi) – דרום מערב כרתים: מבודד יחסית, כולל אי חול קטן ונגיש לילדים.
  • מטאלה ווילג' (Matala village) – דרום כרתים: פופולארי מאוד עבור משפחות אך עדיין בעל קסם ייחודי ואותנטי.
  • מאראטי (Marathi) – חצי האי אקרוטירי: כניסה רדודה, רגוע ויפהפה. באזור בתי קפה ומסעדות לנוחיות התיירים.

אטרקציות נוספות לילדים בכרתים

אפשרויות נוספות לבילוי עם הילדים בחופשה בכרתים כוללות למשל: ביקור בחוות שמן זית (Cretan Olive Oil Farm), ספא דגים נעים ומשעשע, שייט בספינה עם רצפה שקופה מעל מימי כרתים, טיולי סוסים באורוות אריון (Arion Stables) ועוד שפע אדיר, הילדים לא ישתעממו לרגע וגם ההורים ייהנו, חופשה משפחתית מושלמת!

אנו מאוד מקווים שחידשנו לכם לגבי כרתים. אז אם אתם מחפשים מלונות בכרתים וערים וכפרים בכרתים, עכשיו אחרי שאתם מכירים אותה יותר טוב תדעו היכן נמצאים אטרקציות בכרתים ונופש בכרתים.