אגם קורנס (Kourna)

רבים מכנים את אגם קורנס שבכרתים בשם "האגם הנסתר". אין הוא מכונה כך משום שתיירים אינם מגיעים אליו, אלא בשל מיקומו. מכיוון שהוא מוקף הרים גבוהים, רק מי שטורח ומגיע אליו במיוחד, זוכה לראות אותו. ואכן המאמץ משתלם.

היכן מסתתר אגם קורנס

אגם קורנס נמצא במערב כרתים בין עיר הבירה הרקליון לבין עיר הנופש חאניה. מדובר באגם ששטחו הכולל הוא 579,000 מ"ר והוא האגם היחיד בכרתים שבו יש מים מתוקים. את מימיו מקבל האגם מנחלים הזורמים אליו מההרים שסביבו ומשני מעיינות, אך בקיץ בשל התייבשות הנחלים נוצרים לעתים חופים לבנים ומזמינים. לשמו של האגם תרמה גם העובדה שבעבר היה קשה להגיע אליו, אך היום הוא כבר נגיש הרבה יותר הודות לכבישים החדשים שנבנו באזור. באגם המקסים הזה משתקפים ההרים המקיפים אותו, וכל מי שיוצא מהרקליון לחאניה או ההיפך, מומלץ שלא יפספס את האגם היפה הזה.

דרכי הגעה

את הטיול לאגם קורנס ניתן לשלב במסגרת הטיול הכולל באי כרתיים. האגם נמצא סמוך לעיירת החוף גיאורגיופוליס וממנה ניתן לנסוע באופן ישיר לאגם. אם מגיעים מהכביש הראשי של כרתים ניתן להשתמש בניווט באמצעות ה-GPS אך מי שבוחר לנווט בעזרת מפה חשוב מאוד לשים לב לשילוט שבדרך. הנסיעה היא על כביש E75 כשקצת לפני היציאה לגיאורגיופוליס נמצאת הפנייה לאגם קורנס. במקום קיים מגרש חניה עליון שממנו ניתן לרדת לאגם, אך יש אפשרות גם לחנות בסביבת האגם עצמו.

טיול לאגם

אגם קורנס הנסתר משרה אווירה נעימה ונינוחה, וחלק מכך הוא בזכות כיסאות הנוח הפזורים סביב הגדה שלו. הכיסאות אינם כרוכים בתשלום, וניתן לשבת, לפרוס שמיכה וליהנות מפיקניק משפחתי. בחודשי הקיץ יש אפשרות לשכור מיטות שיזוף, להירגע ו"לעבוד על השיזוף" שיוכיח שגם אתם הייתם בחופשה מפנקת. מי שמעוניין בסעודה "רצינית", יכול לסעוד באחת הטברנות שלחוף האגם, שחלקן כוללות שילוט גם בעברית. באגם עצמו ניתן לשכור סירת פדלים לחמישה אנשים, וניתן גם לטייל סביב האגם ולהתרחץ במימיו המתוקים. ילדים ישמחו במיוחד להאכיל את הברווזים החיים בסביבת האגם, שרגילים כבר לחברת בני אדם. מכיוון שכרתים הוא אי מתוייר מאוד, גם כאן תוכלו למצוא את חנויות המזכרות המאפשרות למבלים להמשיך לעשות "שופינג" גם בטבע.

אטרקציות באזור האגם

מי שמעוניין לטייל רגלית סביב האגם, יוכל להקיף אותו בתוך כשעה. אך מלבד טיול באגם עצמו, מומלץ מאוד גם לסייר באזור – האגם מוקף הרים ירוקים ונקודות תצפית רבות. יש אפשרות לבחור בין מספר מסלולים שונים, חלקם ארוכים יותר וחלקם קצרים. ההליכה ברוב המסלולים נמשכת לא יותר ממספר שעות. אם כבר הגעתם עד לכאן, אל תפספסו את הביקור בכפר עצמו, המרוחק כעשר דקות נסיעה מן האגם. דווקא בגלל שכפר זה אינו מתויר מאוד, הטיול בו נעים ומרגיע. מלבד כנסיה ביזנטית עתיקה וטברנות מקומיות ניתן לבקר בו גם במפעל משפחתי ותיק למוצרי קרמיקה, ולטעום מן המאכלים המקומיים שמוגשים במחירים סבירים ביותר. בתיאבון.

אנו מאוד מקווים שחידשנו לכם לגבי כרתים. אז אם אתם מחפשים מלונות בכרתים וערים וכפרים בכרתים, עכשיו אחרי שאתם מכירים אותה יותר טוב תדעו היכן נמצאים אטרקציות בכרתים ונופש בכרתים.