האקוואריום של כרתים

הגעה לאי כרתים

האי כרתים הוא האי היווני הגדול ביותר והוא מחולק לארבעה אזורים עיקריים – לסיטי, חאניה, רתי'מנו והרקליון. מכיוון שמדובר ביעד קרוב יחסית לישראל, עלות הטיסה לשם אינה יקרה בדרך כלל. לפני הנסיעה כדאי לבצע סקר שוק – לעתים משתלם יותר שלא להזמין דווקא מלון וטיסה במסגרת של חבילה, אלא להפריד בין שתי ההזמנות.

הנאה לכל המשפחה

כשבוחרים בטיול משפחתי בכרתים אי אפשר להתעלם מהאקווריום הגדול שלה המצוי בנמל הריסוניסוס (Hersonissos) במרחק של נסיעה קצרה מהעיר הרקליון שהיא עיר הבירה של האי. המתחם הגדול הזה הוא הבית של יותר מ-250 חיות ויצורים ימיים, וניתן לפגוש בו לא רק בדגים ובצבי ים. עשרות האקווריומים שבו כוללים גם כרישים ומדוזות שניתן לצפות בהם ממרחק בטוח. האקווריום של כרתים מאכלס מבנה שבו שכן בעבר חיל האוויר האמריקאי ומלבד תפקידו כאטרקציה תיירותית, הוא ממלא תפקיד חשוב בחקר הביולוגיה הימית שבאזור. האקווריום מהווה כאמור מוקד משיכה לתיירים בכל עונות השנה. בעונת הקיץ פוקדים אותו לעתים אלפי מבקרים ביום, אך בשל גודלו הרב הוא ממשיך להתנהל בנינוחות ובסדר מופתי.

פרטים טכניים ודרכי הגעה

כמו כל מקום שמכבד את עצמו, גם לאקוואריום של כרתים יש אתר אינטרנט מסודר וזמין בשפה האנגלית ובו ניתן למצוא מידע מלא ומקיף בנושא שעות הפתיחה העדכניות, תעריפים, סיורים מודרכים ופעילויות נוספות. לפני תכנון הביקור כדאי להיכנס אליו בכתובת  – https://cretaquarium.gr/en על מנת להתעדכן ולבדוק אם קיימות תכניות מיוחדות. הסמיכות של האקווריום למרכז העיר הרקליון מקלה את ההגעה לשם. הכתובת של המקום היא: Proin Amerikaniki Vasi Gournon, Gournes וניתן להגיע אליו בקלות ברכב ובמוניות, שמחיר הנסיעה בהן זול יחסית.

שעות הכניסה

תעריפי הכניסה משתנים בהתאם לעונה ולמספר המבקרים. בעונת החורף, מחודש אוקטובר ועד חודש אפריל, כשהביקוש נמוך יותר שעות הפתיחה הן מהשעה 9:30 בבוקר ועד 17:00. בקיץ, בין חודש מאי לבין סוף חודש ספטמבר, שעות הפתיחה ארוכות יותר – מ-9:30 בוקר ועד 21:00. גם עלות כרטיס הכניסה משתנה בהתאם לעונה. בחורף כרטיס למבוגר יעלה שש יורו ובקיץ 9 יורו. ילדים עד גיל 4 אינם נדרשים לשלם וילדים מגילאי 5 ועד 17 ישלמו 6 יורו. מי שמצליח להתארגן בקבוצה של 20 איש ומעלה ישלם מחיר אחיד של 6 יורו גם בעונת הקיץ. עבור אלו המעוניינים לחזור ולבקר במקום כדאי לשקול לרכוש את המנוי השנתי בעלות של 16 יורו לחבר המשפחה הראשון ו-6 יורו נוספים לכל חבר נוסף. כרטיס המנוי מעניק כניסה חופשית למקום, כמו גם הנחה בחנות המזכרות ובמסעדת המקום.

פעילויות מיוחדות

החוויה שמציע הביקור באקווריום כוללת פעילויות נוספות. מלבד הצפייה בחיות הימיות, מוזמנים המבקרים לקבלת הדרכות וצפייה בסרטונים. קיימות גם פינות האכלה ומופעים שונים ולעתים מתקיימים במקום גם אירועים מיוחדים. המבקרים יוכלו לסעוד בבית הקפה במקום המציע תפריט ים תיכוני ונוף מרהיב שיסייעו להם לסיים את הביקור באווירה נינוחה ונעימה.

אנו מאוד מקווים שחידשנו לכם לגבי כרתים. אז אם אתם מחפשים מלונות בכרתים וערים וכפרים בכרתים, עכשיו אחרי שאתם מכירים אותה יותר טוב תדעו היכן נמצאים אטרקציות בכרתים ונופש בכרתים.