החורף בכרתים ומה יש לעשות שם

אם אתם רוצים לחוות את אחד המקומות המתוירים ביותר בעולם בצורה הכי אותנטית שאפשר – קחו מזוודה, הכניסו אליה סוודרים ונעלי הליכה נוחים והזמינו טיסה לכרתים. האי הקיצי נצבע בגוונים רומנטיים במיוחד בחורף, ומזמין אליו את כל מי שרוצה לחוות מקום פופולרי במיוחד – שלא בעונה.

מזג אוויר ממוצע

מזג האוויר בכרתים דומה למזג האוויר שאנו מכירים בישראל. החורף בכרתים נע בין החודשים נובמבר – מרץ כשהטמפרטורה הממוצעת בחודש הקר ביותר – ינואר – עומדת על 12 מעלות בלבד ביום וממוצע של 14 ימי גשם. הדבר המיוחד ביותר בכרתים של עונת החורף הוא רכסי ההרים המושלגים שיקדמו את פניכם אי שם במרחק, ויהפכו את החופשה כולה לקסומה ואת החוויה לאחרת לחלוטין.

מה מיוחד בחורף של כרתים?

מטיילים רבים חשים בנוח יותר כשהם מגיעים ליעדים חדשים ומוצאים סביבת מחיה שונה לחלוטין מזו שהם רגילים אליה. חודשי החורף הם הזדמנות מצוינת להכיר את כרתים מהזווית הכי אותנטית שלה וליהנות מעיר שלא משוטטים בה תיירים רבים. אמנם מסעדות ומרכזי תיירות רבים יהיו סגורים בחודשים אלו, אך מצד שני – למטייל המצוי תינתן אפשרות נהדרת להכיר את החיים המקומיים באי, את הטברנות הייחודיות והנוף השונה כל כך – מבלי להיקלע למלכודות תיירים מפתות, מבלי להגיע למקומות המתהדרים בכך שהם מעניקים חווית אירוח אותנטית אך בפועל לגלות שמדובר במקום המספק חווית טיול ירודה ולא משמעותית. בנוסף, תוכלו ליהנות ממנות משובחות במיוחד שאינן מוצעות בתפריטי הקיץ השונים ולברך את היום בו ירדה הקולינריה לעולם.

מלבד זאת, תוכלו ליהנות ממחירים נמוכים במיוחד על הגעה למקום, השכרת רכב באי, לינה במלונות השונים ועל אכילה ושתיה, שכן המחירים צונחים באופן משמעותי.

אם אתם באמת רוצים "להתערבב" עם המקומיים ולמצוא שלווה אמיתית וכל זה מבלי "לשחוט" את הכיס – החורף הוא הזמן הטוב ביותר לעשות זאת.

מה כדאי לעשות בחורף בכרתים?

אם אתם אנשי טבע ונופים מדברים אליכם, בחודש ינואר תוכלו להתרשם מפריחת עצי השקד ומצמיחתם של פירות ההדר השונים, מה שיוצר מראה נהדר ומשכר – וכשהוא משתלב עם הפסגות המושלגות של כרתים – תרגישו שאתם יושבים בתוך גלויה.

מוזיאונים ומבנים ארכיאולוגיים הם אחד מהבילויים המרכזיים שמזמנת כרתים לתייר המגיע אליה בחודשי החורף. תוכלו לפקוד את המוזיאון לארכיאולוגיה של הרקליון או את הארמון של Knossòs וליהנות מיצירות הפאר של ההיסטוריה במרחק נגיעה מכם.

אם אתם חובבי יין ותוצרת מקומית, תוכלו להגיע אל עמק האמרי (Amari) ולהתבונן במלאכת ייצור יין, גבינה, דבש ושמן זית הנעשית בשיטות מסורתיות ואפילו לטעום מהתוצרת המקומית בעצמכם (אמרנו חוויה אותנטית או לא?).

כרתים של החורף היא מקום מצוין למי שמחפש שלווה המשלבת בתוכה מקום קסום עם אנשים לבביים. הקפידו להתלבש חם ולהתעדכן בתחזית מזג האוויר – ותהנו!

אנו מאוד מקווים שחידשנו לכם לגבי כרתים. אז אם אתם מחפשים מלונות בכרתים וערים וכפרים בכרתים, עכשיו אחרי שאתם מכירים אותה יותר טוב תדעו היכן נמצאים אטרקציות בכרתים ונופש בכרתים.