חוות שמן הזית בכרתים – עניין של טעם טוב

בקונוטציה של רבים מאיתנו, השם יוון מעלה תמיד תמונה של בקבוק שמן זית משובח כמו שרק ביוון יודעים לייצר. הקונוטציה מתבטאת לעיתים קרובות גם בשקיות הדיוטי פרי העמוסות בבקבוקים איתם אנו חוזרים מביקור במדינה השכנה. אבל אם שמן זית מבחינתכם הוא מצרך חובה, כדאי לכם לבקר באחד מאתרי ייצור השמן המשובחים ביוון ובאירופה כולה – חוות שמן הזית של האי כרתים.

לא בכדי נחשבת ליוון למעצמת שמן זית. זו לא רק הכמות שהיא מייצרת ומייצאת, זה בעיקר הגיוון האדיר והאיכות שאין שנייה לה. כרתים נחשבת בעיניי מקומיים רבים לאימפריית שמן הזית הבלתי נלאית של המדינה. ומי אנחנו שנתווכח עם היוונים?

חוויה בשמן טוב

חוות שמן הזית של כרתים ממוקמת במזרח האי, מרחק 20 דקות נסיעה מנמל התעופה הירקליון וקרוב למרבית אזורי המלונות והתיירות. תיירים רבים בוחרים בביקור בה כחלק מיום טיול וכיף באזור, הכולל מסעדות רבות, מוזיאונים, כפר קדרים, ארכיאולוגיה ונקודות תצפית מרהיבות על המזח והנמל הסמוכים. החווה קיימת משנת 1995, ובחודשי הקיץ מבקרים בה למעלה מאלף תיירים ומקומיים ביום.  ביקור בחווה ממצה את עצמו עבור מרבית האנשים אחרי 3-4 שעות. בזמן זה תוכלו לראות את תהליך הכנת השמן, ליהנות מטעימות ללא תשלום ולשוחח עם העובדים המקומיים. סיור מודרך באנגלית מתקיים במקום מספר פעמים ביום.

מידע שימושי

הדרך הנוחה ביותר להגיע לחוות השמן של כרתים היא באמצעות רכב, מונית או אוטובוס מאורגן. הכתובת של האתר: 2nd km Aghios Nikolaos, Lassithi. ניתן ליצור קשר בטלפון מספר 28410-24139. הכניסה למתחם חוות השמן אינה כרוכה בתשלום, ובמקום, כמובן, תוכלו לרכוש בקבוקי שמן זית משובח, במחירים של 8.5 עד 88 יורו. ניתן גם לבצע משלוחים עד הבית או בית המלון.

 בירושלים לא מבקרים בלי קפיצה לכותל, ברומא לא תחמיצו את הקולוסאום, ובכרתים? בכרתים הולכים לראות איך מייצרים את שמן הזית הטוב בעולם… אל תוותרו על החוויה!

אנו מאוד מקווים שחידשנו לכם לגבי כרתים. אז אם אתם מחפשים מלונות בכרתים וערים וכפרים בכרתים, עכשיו אחרי שאתם מכירים אותה יותר טוב תדעו היכן נמצאים אטרקציות בכרתים ונופש בכרתים.