כמה עובדות שכנראה לא ידעתם על כרתים

כרתים היא אחד מיעדי התיירות המועדפים על ישראלים ואחד מיעדי התיירות הפופולאריים של יוון באופן כללי. במידה וטרם ביקרתם בו, הנה כמה עובדות מעניינות על האי.

נתחיל עם מעט מידע טכני, למקרה שתצטרכו להשתמש בו

כרתים הינו האי הגדול מבין איי יוון ומהווה את אחד המחוזות הבולטים בו. בכרתים שני בתי חולים, האחד הינו בית החולים האוניברסיטאי והשני נמצא בתוך חומות העיר העתיקה. המטבע בכרתים הוא היורו, אולם ייתכן ותידרשו גם לכרטיס אשראי בחלק מן המקומות ובייחוד אם תרצו להשכיר רכב.

כמו כן, בכרתים נהוג להשאיר 5% טיפ לסבלים, שוערים ולנהגי המוניות (בכסף, לא באשראי). בנוסף, בטח תשמחו לשמוע כי כרתים נחשב לאי עם קליטה סלולרית מצוינת (וקוד אזור החיוג של האי הינו 08, אולם לכל אזור יש קידומת חיוג אישית, לדוג' לחאניה, הקידומת היא 0821, לריתימנו, הקידומת היא 0831 וכן הלאה).

שמעתם על הקהילה היהודית בכרתים?

מדובר בקהילה יהודית קדומה מאוד, שהגיעה לאי ככל הנראה באזור המאה ה-3 לספירה ממצרים. למעשה, מדובר בקהילה יהודית שלא השתייכה לא לזרמים אשכנזים ולא לזרמים ספרדים. חלק מבני הקהילה נספו בשואה ובכלל, מספרם הלך והצטמצם במהלך המאה ה-20. כיום, נותרה משפחה אחת באי שתפקידה הוא בין היתר לתחזק את בית הכנסת באי.

כרתים היא יעד מצוין לביקור גם בחורף

אז נכון שיעדי התיירות באי שופעים בפעילות בעיקר בימות הקיץ והאביב החמימים, אולם החורף באי נחשב למתון יחסית ואף ניתן למצוא שלג בהרים הגבוהים באי. אם אתם מעוניינים להגיע לאי כדי להירגע, ליהנות מנופים ומתרבות ייחודית, ייתכן וחופשה חורפית בכרתים היא מושלמת עבורכם.

על האי ספינלונגה, כבר שמעתם?

מדובר באי סלעי הנמצא בסמוך לכרתים, ליד חופו המזרחי, אי שופע בהיסטוריה (חלקה לא נעימה בכלל). על האי ניתן למצוא שרידים מרשימים של מצודה ששימשה את הוונציאנים במאה ה-16 וכן שאר עדויות לחיים שפעמו במאות שעברו באי. אולם, בתחילת המאה ה-20, הפך האי למושבת מצורעים שהוגלו מכרתים ונידונו לחיים בבידוד. בסופו של דבר, המצורעים, שהגיעו לאי ביחד עם משפחותיהם, החלו להחיות את המושבה ולהופכה לשוקקת חיים, לפחות ביחס לגורל המר הצפוי לה ולתושביה על ידי יושבי כרתים. ההגעה לאי היא קצרה וכוללת שיט של כמה דקות מכרתים.

לא שחסרות אטרקציות בכרתים, אבל עדיין

שווה להכיר לילידם את פארק המים Aqua Plus המעוצב באופן צבעוני למדי, כמו יער טרופי, וכולל את כל הטובות שיכולתם לרצות מפארק מים: מסלולי אבובים, מגלשות מים ושאר בריכות מסוגים שונים. פארק מים נוסף וגדול (הגדול ביותר בכרתים) הוא Watercity המציע למבקרים בו גם לא מעט פעילויות אקסטרים, לצד שלל פעילויות מים מוכרות ואהובות.

בקיצור, אנו משוכנעים שהטיסה הקרובה לכרתים כבר מתוכננת לכם היטב בראש. זכרו כי ההגעה לכרתים אורכת שעתיים בלבד, מה שהופך את האי ליעד תיירותי מבוקש עבור ישראלים, גם לספונטניים שבניינו המעוניינים להגיע לסוף שבוע בלבד, או לכמה ימים מעטים.

אנו מאוד מקווים שחידשנו לכם לגבי כרתים. אז אם אתם מחפשים מלונות בכרתים וערים וכפרים בכרתים, עכשיו אחרי שאתם מכירים אותה יותר טוב תדעו היכן נמצאים אטרקציות בכרתים ונופש בכרתים.