כרתים, אי של שגשוג יווני

יוון חוותה עד לאחרונה את אחד המשברים הכלכליים המורכבים שידעו מדינות בעולם בעידן החדש -המדינה היוותה מוקד בולט למשבר החוב האירופי, ובין השנים 2010 ל- 2014, הייתה מצויה על סף פשיטת רגל מדינית ונשאה חובות של מיליארדים ללא יכולת פדיון אמיתית לנושים השונים.

השקעות נדל"ן

אינפלציה גבוהה, גירעון תקציבי ותוצר מקומי דל ובלתי סחיר הביאו את יוון למשבר הגדול בתולדותיה. תכנית צנע מקומית שממשלת יוון לקחה על עצמה הובילה להתגייסות מדינות האיחוד האירופי, שהבינו כי התמוטטות כלכלית של יוון מאיימת על כלכלת אירופה כולה. מן המשבר הזה נולדה ביוון צמיחה כלכלית מהרה מהצפוי, אשר יזמים ואילי הון זיהו במהרה, לצד הפוטנציאל התיירותי האדיר של יוון, וסימנו מספר מוקדים בעלי פוטנציאל כלכלי-עסקי להשקעות, ובראשם האי הגדול בשטחה של יוון – כרתים.

האי כרתים נחשב לאי הגדול ביוון עם שטח כולל שלא פחות מ-8,300 קמ"ר, ואוכלוסייה מקומית המונה 650,000 תושבים. באי מצוי נמל תעופה בו נוחתות טיסות מיעדים רבים בעולם, כחלק מתרבות התיירות הפורחת בו, ונתוני משרד התיירות היווני מדווח על קרוב לשלושה מיליון תיירים בשנה הפוקדים את האי, מתארחים במלונות וביחידות האירוח השונות ומבלים באטרקציות, במסעדות ובטברנות המקומיות. לצד נתוני תיירות יציבים ומבטיחים במיוחד, התעשייה המקומית ידועה גם בזכות חקלאות מצליחה, בעיקר בתחום מטעי הזית ותעשיית שמן הזית הנלוות אליה וכוללת ייצור מקומי וייצור לצרכי ייצוא.

השקעות נדל"ן בכרתים

השקעות נדל"ן בכרתים אמנם מציגות תשואות יפות במיוחד על הנייר, אולם נדרש מחקר מעמיק, ידע והיכרות הן עם האי וסביבתו, הן עם שוק הנדל"ן המקומי והן עם הבירוקרטיה וחובות המיסוי היווני, במטרה ליצור השקעה מניבה בתהליך בירוקרטי נוח.

חשוב לדעת כי בשל גודלה העצום של כרתים יש לתת את הדעת ולבחור בקפידה את אזור ההשקעה, כאשר קיימים מחוזות, ערים ומרחבים המיועדים לקהילה המקומית ורגל התיירים הרבים מן העולם אינה דורכת בהם. יש לבחון את ההשקעה ולהחליט מראש על ייעודה – השקעה בבית המיועד לקנייה ומכירה למקומיים, במטרה להרוויח מהליך של שיפוץ או חידוש, או לחילופין מתזמון מושלם של קנייה בזול ומכירה ביוקר, אינה זהה להשקעה בוילה, דירת נופש או מלון אשר נועדו להניב רווחים לטווח הארוך באמצעות אירוח ותיירות.

ישראלים רבים בוחרים בשנים האחרונות להשקיע בנדל"ן ביוון ובאתונה הבירה בפרט (יעד אטרקטיבי הן בשל הקרבה והן בשל ההשפעות הנותרות של המשבר הכלכלי האמור לעיל), אולם חשוב לזכור לפועל בתחום זה באחריות ובבטחה. כרתים מהווה יעד נהדר להשקעות נדל"ן ומציעה מגוון נכסים אטרקטיביים, אולם גם לא מעט סוכני נדל"ן מקומיים המפזרים הבטחות ללא כיסוי, מציגים תצלומי נכסים ללא קרבה למצבם במציאות ומסתירים מידע אודות הדמוגרפיה, המצב הסוציואקונומי של היישוב בו נמצא הנכס או מצב התיירות בו. חשוב לעשות שיעורי בית בקפידה בנושא ולהסתייע בשירותיהם של אנשי מקצוע ישראליים המתמחים בנושא.

אנו מאוד מקווים שחידשנו לכם לגבי כרתים. אז אם אתם מחפשים מלונות בכרתים וערים וכפרים בכרתים, עכשיו אחרי שאתם מכירים אותה יותר טוב תדעו היכן נמצאים אטרקציות בכרתים ונופש בכרתים.