מה חשוב לבדוק לפני שעולים על טיסה לכרתים

איזה כיף! החופשה הבאה שלכם כבר מאורגנת ואילו הפעם היעד הוא כרתים, מקום אליו מגיעים לא מעט ישראלים ולא במקרה. עם זאת, אם מבקשים להיות כמה שיותר מאורגנים וליהנות כמה שיותר בטיול עצמו, יש כמה דברים שעליכם לעשות עוד בטרם בוחרים בגד ים ומוסיפים ספר קריאה לצד נעלי הליכה. במה מדובר? ראשית נציין שאתם עומדים לנחות באחד האתרים היותר פופולאריים, בו מחכה לכם ערבוביה קסומה של עצי זית, חופים רכים, כפרים פסטורליים, תושבים מסבירי פנים, שלל מלונות מפנקים וכמובן שגם המשקה הלאומי – אוזו.

מידע בסיסי

רגע לאחר שקיבלנו חשק לנחות בכרתים ורגע לפני שמבררים לגבי טיסות לכרתים, טוב להכיר כמה עובדות בסיסיות:

  • בכרתים תמצאו תושבים מאוד נחמדים ורגועים, אך אנגלית הם כמעט ולא יודעים. עם זאת, באתרים התיירותיים יחכו לכם דוברי אנגלית ואפילו דוברי עברית.
  • המטבע הלאומי הוא אירו.
  • אזור הזמן זהה לשל ישראל וכך גם מזג האוויר, למעט העובדה שבכרתיים ניתן למצוא יותר הרים גבוהים ומכאן שגם יותר פסגות מושלגות.
  • מאי – אוקטובר נחשבים לחודשים אידאליים לטיולים, אך גם החורף מהווה יעד אידאלי עבור חובבי הטרקים.
  • ניתן ליהנות משורת טיסות לכרתים כיוון שבאי עצמו שוכן נמל תעופה.
  • התחבורה הציבורית מאוד נוחה ובאותו הקשר נציין שכרתיים מהווה יעד אידאלי עבור השכרת רכב, ולו בשל האוטוסטרדה והשילוט הנוח.

השכרת רכב

ציינו תחבורה ועל כן נוסיף ונציין שאם רוצים לצאת קצת מהמלון המפנק מומלץ להשכיר רכב, ופה נדייק שאם גם אתם אמורים לנחות באחד מחודשי הקיץ היותר מתויירים, הרי שמומלץ להזמין רכב עוד מהארץ – על מנת ליהנות מ25% הנחה על השכרה מוקדמת ולהיות בטוחים שיישאר לכם רכב להשכיר.

ביטולי טיסות

כבר היו מקרים בהם הודיעו על ביטול טיסות לכרתים, כיוון ששתי חברות מרכזיות פשטו את הרגל (החברהmalev  ההונגרית והחברה spainair הספרדית), אך יחד עם זאת כן ניתן להיות רגועים, וזאת כי עד לרגע זה מצב החברות הישראליות אשר מפעילות טיסות לכרתים ידועות כיציבות.

טיסות ומלונות

כיוון שאנו הישראלים אוהבים לחסוך, יש לציין שלמרות שבאירופה ניתן להשיג טיסה יותר זולה ככול שמקדימים, הרי שבארץ המצב הפוך, כך שאם מבקשים להוזיל עלויות, יש להיות כמה שיותר ספונטניים – להזמין את הטיסה מעכשיו לעכשיו. כיצד ניתן להספיק להתארגן על מקום לינה אתם שואלים? ובכן אל דאגה, בכרתים פועלים אינספור בתי מלון – יותר מ3000 מלונות בהם ניתן להזמין מקום גם בשיא עונת התיירות.

טיול כוכב

לצד העובדה שכרתים מהווה יעד מושלם עבור חופשת "בטן גב", טוב לדעת שהאי יחסית קטן, כך שניתן לטייל בו בקלות. מכאן שיש לקבל החלטה האם שוכרים רכב וכל יום נוחתים במלון מפנק אחר, או לחלופין האם מעדיפים לפרוק את המזוודה פעם אחת ולבצע טיול כוכב. בכול אופן מומלץ ביותר לצאת אל הכפרים, להגיע להרים, לשוחח עם המקומיים ולראות כמה שיותר מאותו אי קסום אשר חצוי בידי שרשרת הרים – בה ניתן להבחין עוד מחלון המטוס.

אנו מאוד מקווים שחידשנו לכם לגבי כרתים. אז אם אתם מחפשים מלונות בכרתים וערים וכפרים בכרתים, עכשיו אחרי שאתם מכירים אותה יותר טוב תדעו היכן נמצאים אטרקציות בכרתים ונופש בכרתים.