מה קורה בביטול טיסת צ'רטר

אין כמו חופשה בכרתים, כשברקע הים הכחול והשמש המלטפת. הזמנתם חופשה וטיסת צ'רטר לכרתים כדי ליהנות מכל הטוב הזה, אך חברת התעופה הודיעה לכם על ביטולה של הטיסה? מה קורה במקרים של ביטול טיסת צ'רטר? מה קובע החוק ומהם הזכויות העומדות לרשותו של הנוסע? על כך ועוד, במאמר הבא.

מהו חוק פיצוי טיסות

על פי חוק שירותי תעופה, שהוצע על ידי חבר הכנסת אחמד טיבי (ולכן גם מכונה "חוק טיבי") ונחקק בשנת 2012, עומדות לרשותם של הנוסעים שטיסתם בוטלה מספר זכויות. הטיסות, אליהן מתייחס החוק הינן טיסות סדירות וגם טיסות צ'רטר. מדובר בחוק צרכני חשוב מאד שנועד להגן על הנוסעים במידה וחברת התעופה החליטה לבטל את הטיסה מכל סיבה שהיא, וללא קשר האם נגרם או לא נגרם לנוסע נזק בגין הביטול. החוק בוחן את שוק התעופה מחדש ומכתיב לו תנאים חדשים ומציאות חדשה, שעל פיהם עליו לפעול. חוק טיבי צ'רטר מתייחס להזמנת טיסות צ'רטר שבוטלו או עוכבו והוא מהווה תוספת לחוק הקיים. כמו חוק שירותי תעופה, גם חוק טיבי צ'רטר קובע שבמקרים של ביטול, דחייה או עיכוב של טיסת צ'רטר, זכאי הנוסע שרכש את כרטיס הטיסה לקבל פיצוי כספי, ובמקרים מסוימים אף פיצוי נוסף.

תוספת זו לחוק הופכת את חוק שירות התעופה לכזה המספק מענה הן במקרים של ביטול טיסה סדירה והן במקרים של ביטול טיסות שכר. החוק, שמתבסס על החוק התקף באיחוד האירופי, קובע כי כל נוסע שטיסתו, בין אם זו טיסת צ'רטר ובין אם זו טיסה סדירה, בוטלה, נדחתה או עוכבה זכאי לפיצוי. גובה הפיצוי ייקבע בהתאם לגובה עלות כרטיס הטיסה ובהתאם למרחק היעד. אולם, חשוב לזכור, כי קבלת הפיצוי איננה תקפה במקרים בהם חברת התעופה או ספקית התיירות מזיזה את שעת הטיסה או יום הטיסה, ובתנאי שעשתה זאת שבועיים לפני מועד הטיסה. במקרים כאלה חברת התעופה איננה מחויבת על פי החוק להחזיר לנוסע את התשלום ששילם עבור הכרטיס, שכן מעמידה לרשותו טיסה חלופית ובפרק זמן מתאים.

מה עושים במקרים של ביטול/דחיה/עיכוב טיסת צ'רטר

חוק פיצוי טיסות מציע, כאמור, פיצוי במקרה של ביטול, דחיה או עיכוב טיסת צ'רטר. אולם, ישנם לא מעט מקרים בהם נוסעים, ולמרות החוק, אינם מקבלים מחברת התעופה את הפיצוי המגיע להם. במקרים כאלה מומלץ להגיש תביעה לבית המשפט בגין הטיסה שבוטלה והנזק שנגרם בעקבות הביטול, לרבות עוגמת הנפש שנלוותה לכך. את התביעה ניתן להגיש בעזרתו של עורך דין, המתמחה בטיפול בתביעות מסוג זה, עורך דין הבקיא היטב בכל הסוגיות הקשורות אל חוק פיצוי טיסות. עורך דין זה יוכל לייצג את הנוסע שטיסת הצ'רטר שעליה שילם בוטלה או עוכבה ולעשות זאת באופן המקצועי ביותר.

אנו מאוד מקווים שחידשנו לכם לגבי כרתים. אז אם אתם מחפשים מלונות בכרתים וערים וכפרים בכרתים, עכשיו אחרי שאתם מכירים אותה יותר טוב תדעו היכן נמצאים אטרקציות בכרתים ונופש בכרתים.