מסלולי טבע משגעים בכרתים

כרתים הוא אחד ממוקדי התיירות האהובים ביותר על תיירים ישראלים המגיעם אליו בכל שנה לנופש מפנק. לצד האטרקציות המוכרות, קיימים באי גם אזורים פחות מוכרים: הרים ורכסים, מערות, מסלולי טבע פראיים ואתרי טבע הנקשרים להיסטוריה, המיתולוגיה והתרבות המקומית.

קניון אימברוס

במערב כרתים בכפר אימברוס, תוכלו למצוא את קניון אימברוס. האתר נמצא במרחק לא רב מחאניה, ואהב במיוחד על חובבי אתרי טבע בתוליים ופראיים. למרות שמדובר במסלול אתגרי מעט, עדיין הוא מתאים למגוון רחב של מיטיבי לכת, שכן אורכו הוא כ-8 ק"מ בלבד וניתן לסיים אותו במספר שעות בודדות. העונות המומלצות לטיול במקום הן אפריל – סוף אוקטובר, אולם האתר פתוח בכל השנה, ומומלץ לברר מראש האם בעונה שבה תגיעו יהיו שומרים לאורכו. אגב, כמובן שניתן ליהנות בו לא רק מנופים וצמחייה עשירה ומגוונת, אלא גם מעיזים הצצות מפעם לפעם.

כפר ארגיגרופולי

כפר ארגיגרופולי הוא כפר שקט, מקסים ופסטורלי ותוכלו למצוא בסביבתו המון אטרקציות נהדרות של מים, כמו מפלים ומעיינות, ומסלולי הליכה קצרים בסביבותיהם. בשונה מההמלצה הקודמת, כאן תוכלו ליהנות מטבע כפרי בסגנון ייחודי ואותנטי, וכן אווירה רגועה יותר. מסלול באתר הטבע שבארגיגרופולי מתאים מאוד לילדים ומשפחות באופן כללי. אם נשאר לכם זמן, מומלץ לבקר גם בכפר עצמו וליהנות מהאווירה.

הרי הפסילוריטיס

הרי הפסילוריטיס יוכלו לספק לכם נקודת מבט ייחודית על האי כרתים, שכן האי שרובנו מכירים אותו בזכות החופים הנהדרים, האזורים המישוריים ועוד, הוא למעשה אי דיי הררי. הרי הפסילוריטיס או רכס הפסילוריטיס, שוכן בפארק לאומי המהווה אטרקציה מופלאה לתיירים, הן משום הנופים המרהיבים, מסלולי הטיול והכפרים הציוריים בסביבתו, והן משום הגיוון הקיים בו (מזג אוויר נוח בעונות החמות ושלג בחורף). אז מה ניתן למצו באזור? חובבי הטבע שבניינו יוכלו ליהנות ממגוון מסלולים, סוגי טיולים וקונספטים, החל ממסלולים פשוטים יחסית ועד למסלולי מערות נסתרות ואתרים גיאולוגיים מרשימים ביותר. אגב, האזור מתקשר גם למיתולוגיה היוונית המקומית, ובמידה ותבחרו לקחת סיור מודרך, המדריכים והמקומיים ישמחו לספר לכם על עתיקות שנמצאו במקום וסיפורי המיוחסים לגיבורי המיתולוגיה היוונית.

מערת מלידוני

מערת מלידוני היא מערת נטיפים היסטורית, שסיפורים רבים, החל מהעת היתיקה ועד למאה ה-19 נקשרים אליה. נמצאו בה ממצאים ארכיאולוגיים רבים, אולם הסיפור המוכר ביותר הנוגע למערה הוא העובדה שהטורקים סגרו וחנקו בה כ-250 מבני האוכלוסייה המקומית בעת המצור הנמשך כשלושה חודשים, בתקופת המרד נגד הטורקים. באשר לנתוניה הטבעיים, המערה מהווה אתר טבע בפני עצמו ובה כמה חדרים, אליהם ניתן להיכנס ולהתרשם מהמתחמים השונים.

אגם קורנס

אגם מוכר אך אהוב מאוד על המקומיים והתיירים כאחד. מדובר באגם המסתתר בין הרים, ומיקום זה מקנה לו את הנוף המיוחד הנשקף ממנו מכל עבר. ניתן ליהנות ממסלולי הליכה באזור, משיט ואטרקציות שונות למשפחות.