מסעדות כשרות / אוכל כשר בכרתים

מטיילים רבים שומרי כשרות בארץ, מתקשים למצוא מסעדות כשרות בחוץ לארץ. יש גם את אלו שמחפשים מסעדות כשרות לא בשל ציווי דתי כלשהו אלא מכיוון שהם אינם מעוניינים לצרוך בשר שמקורו אינו ידוע.

אם אתם מחפשים אוכל כשר בכרתים, ריכזנו עבורכם מידע על וכמה טיפים על מציאת מסעדות כשרות בכרתים.

מסעדות כשרות בכרתים

איזידורוס – מסעדת בשרים כשרה בחניה עם חלק בשרי וחלק צמחוני. ממוקמת בעיר הרקליון.

שפת הנילוס – מסעדה כשרה בתל אביב בחניון, המתמחה במטבח ים תיכוני וארוחות בוקר דשנות.

האחים – בית קפה כשר ליד מלון אגאממנון בהרקליון, מגישים בורקס, פשטידות, סלטים ועוד.

לחם חם – מאפייה ובית קפה בהרקליון עם אוכל כשר וגם מוצרים לקחת הביתה כמו יין, עוגות וחלות.

מלכות הפלאפל – בית קפה כשר עם ארוחות בוקר, סלטים, מנות ילדים וכמובן פלאפל טעים להפליא.

מסעדת ימאניס (Yamanis) – מסעדה זו נמצאת בבעלות של זוג ישראלים – איריס וירון, ואפילו האתר של חב"ד מפנה אליה את המטיילים. מכיוון שאת המסעדה מנהל זוג ישראלים, התפריט שלה יהיה מוכר מאוד לסועדים והוא מורכב בעיקר מגריל ישראלי, סלטים ושאר ירקות. מסעדה זו נמצאת במרכז העיירה חרסוניסוס הקרובה לעיר הבירה של כרתים – הרקליון. כתובתה המדויקת של המסעדה היא: Eleftheriou Venizelou 67-69, Limenas Chersonisou, והיא פתוחה בימי ראשון עד חמישי משעה 12:00 ועד 22:00, ביום שישי עד שעה 17:00 ובמוצאי שבת היא פתוחה מצאת השבת ועד שתיים-עשרה בלילה.

בנוסף, כדאי לבדוק עם המלון שלכם אם יש מסעדה כשרה במקום או לחילופין אם הם מספקים אוכל כשר לחדרים שניתן להזמין.

בית חב"ד 

על פי אתר חב"ד קיים תכנון להקים בקרוב מסעדה כשרה למהדרין בשם "טברנה".  בית חב"ד כרתים יכול לספק אוכל כשר הישר לבית המלון של המטייל. מספר המנות המינימליות שאותן ניתן להזמין הוא עשר ובתפריט קיימים ארבעה סוגי סלטים, מנה עיקרית  ושתי תוספות. יש אפשרות גם להזמין אורחות בשישי בערב וביום שבת ולהוסיף בקבוק יין כשר. מלבד זאת, בבית חב"ד עצמו נערכות סעודת חג וארוחות שישי.  בית חב"ד נמצא בהנהלת הרב יעקב וליבי נחימובסקי וכתובתו: Aegeou, 700 14 Analipsi, Greece.

יש אפשרות לבצע הזמנות באמצעות דף הפייסבוק של "חב"ד כרתים".

ריזורט הלגונה הכחולה כרתים – מלון כשר למהדרין בכרתים

ריזורט לגונה הכחולה (Laguna Blu Resort) נחשב לאחד הריזורטים היוקרתיים והטובים ביותר בכרתים. מלון כשר, ממוקם באזור אגיוס ניקולאוס בצפון מזרח האי, על חוף הים.  הריזורט כולל מלון 5 כוכבים עם חדרים מפוארים, 2 בריכות ענקיות, מועדון ילדים ונוער וספא יוקרתי.  בריזורט יש מסעדה ראשית המגישה מטבח ים תיכוני וישראלי כשר תחת השגחת הרב אליהו שמואלי. כך שניתן למצוא שם אוכל כשר למהדרין.

הכתובת של הריזורט:
Protaras-Ayia Napa road, Paralimni
5311, Cyprus

זהו אחד הריזורטים היוקרתיים והטובים ביותר למשפחות בכרתים, עם אוירה פסטורלית ושלווה, שרות מעולה ואוכל נהדר. מומלץ בחום.

אוכל כשר בכרתים

תיירים ישראלים רבים המקפידים על אוכל כשר אך אינם דבקים בהכרח באישורה של הרבנות. עבור אלו ניתן להיעזר במסעדות המגישות אוכל צמחוני וטבעוני. חשוב לציין כי המטבח היווני נשען על חומרים מעולם החי, ולכן ישנן מסעדות רבות המגדירות את עצמן כידידותיות לצמחונים ולטבעוניים, אך אינן כוללות בהכרח תפריט צמחוני או טבעוני בלבד. במסורת היוונית ישנם ימים רבים שבהם לא נהוג לאכול אוכל בשרי, ולכן במסעדות קיים תפריט הנקרא Ladera שהוא ברובו תפריט צמחוני, אם כי עלול לכלול גם סוג מסוים של מאכלי ים. על מנת להקל על המלצר ניתן לומר שאתם Nistevo  (neestevo) כלומר שאתם בצום (מבשר) וכך תוכלו לקבל את התפריט המתאים.

המלצות למסעדות צמחוניות

To Stachi היא מסעדה המקבלת ביקורות מצוינות בtrip advisor- גם מידי מטיילים ישראליים שביקרו במקום. היא מסעדה ים תיכונית המגדירה את עצמה כידידותית לצמחוניים וכתובתה: 5 Defkalionos St,  העיר חאניה, 731 34. גם מסעדת Peskesi  אהודה על ישראלים רבים והיא מגישה אוכל יווני מסורתי שניתן למצוא בו מנות רבות שאינן מכילות בשר. היא נמצאת בעיר הרקליון בכתובת Kapetan Haralampi 6-8 וחומרי הגלם שלה מקורם בחווה האורגנית שבבעלותה. הביקורות מהללות וגם התמונות שבאתר נראות מעוררות תיאבון. שיהיה בתיאבון!

אנו מאוד מקווים שחידשנו לכם לגבי כרתים. אז אם אתם מחפשים מלונות בכרתים וערים וכפרים בכרתים, עכשיו אחרי שאתם מכירים אותה יותר טוב תדעו היכן נמצאים אטרקציות בכרתים ונופש בכרתים.