ספינאלונגה – אי המצורעים

האי ספינאלונגה, נקרא גם קאלידון, נמצא מרחק קצר מחוף כרתים במפרץ אלונדה בצפון-מזרח כרתים בסמוך לעיירה אלונדה שממנה גם לרוב מגיעים אל האי. ספינאלונגה הוא אתר תיירות חם ומרתק בכרתים, יעד מומלץ ביותר המושך אליו מבקרים רבים בכל שנה – תיירים מכל הסוגים ומכל המדינות. האי ידוע כיום בעיקר בתור היותו בעבר הלא רחוק מושבת מצורעים, אך למעשה הוא כולל היסטוריה ענפה ומרתקת במיוחד, כפי שניתן להתרשם מסיור עליו, מהמצודה העגולה המרשימה וכן הלאה.

האי ספינאלונגה חייב חלק נוסף מהפופולאריות שלו לרומן "האי של סופיה" של ויקטוריה היסלופ, בו הסיפור מתרחש על האי האטרקטיבי הזה של כרתים. באופן כללי, מאוד מומלץ להצטרף לסיור מודרך ומסודר לאי ספינאלונגה כי רק כך ניתן להתרשם בצורה הטובה והמעמיקה ביותר בהיסטוריה של האי וסיפוריו. לרוב טיולים מאורגנים אלו כוללים ארוחת צהריים על סיפון האונייה שמביאה אתכם אל האי או על האי עצמו. הביקור באי, כולל ההפלגה נמשך כ-8 שעות, כך שמומלץ לפנות יום שלם לטובת העניין – לא ישנים על האי אלא מפליגים חזרה לכרתים, יש מלונות באלונדה והכל מאוד קרוב ונגיש כך שזה מתאים גם לאלו הלנים במלון או ריזורט הכל כלול באחת מערי החוף האחרות.

הגעה לאי ספינאלונגה (קאלידון)

ההגעה אל ספינאלונגה נעשית דרך כרתים, באמצעות הפלגה קצרה ונעימה שאורכת זמן קצר בלבד. הפלגות יוצאות באופן תדיר מהעיירה אלונדה וכמו כן מאגיוס ניקולאוס, חרסוניסוס ושאר העיירות הקרובות. בהחלט אפשר ורצוי להזמין מראש את הכרטיסים להפלגה – בסיור מודרך במקרה זה. אך ניתן גם להגיע לנמל עצמו ולקנות כרטיס במקום – בעלות של כמה אירו בודדים לאדם הלוך ושוב. יש עלות לכניסה לאי עצמו, שני אירו סמליים, כאשר בעלי תעודת סטודנט ודרכון של האיחוד האירופי נכנסים חינם (כמו ליתר המוזיאונים הציבוריים של כרתים).

היסטוריה

לאורך ההיסטוריה, ספינאלונגה היה תחת שלטון ונציאני שבנו בו את המצודה המרשימה, תחת שלטון עות'מני, הוא היה מקום מפלט לנוצרים ומוסלמים אך בעיקר ידוע כמושבת מצורעים שפעלה במקום עד 1957.

אטרקציות תיירותיות

ספינאלונגה מציע סיור מרתק ומרשים במושבת המצורעים הנטושה – מעין עיירת רפאים, מצודה מרשימה וגדולה, חופים פסטורליים עם חלוקי אבן ומים רדודים. תחנת חובה במהלך חופשה באי כרתים ובעיקר באזור הצפון-מזרחי.

אנו מאוד מקווים שחידשנו לכם לגבי כרתים. אז אם אתם מחפשים מלונות בכרתים וערים וכפרים בכרתים, עכשיו אחרי שאתם מכירים אותה יותר טוב תדעו היכן נמצאים אטרקציות בכרתים ונופש בכרתים.