קניות בכרתים – שווקים, קניונים, איפה מומלץ לעשות שופינג בכרתים?

גולת הכותרת של האי כרתים הם החופים המרהיבים שהוא מציע והאפשרות ליהנות משלווה בלתי רגילה ואווירה נפלאה. אולם, לצד כל אלה, ובעיקר לחובבי השופינג, יש כמה מקומות באי שאפשר לעצור בהם לביקור קצרצר ולו כדי ליהנות ממזכרות מיוחדות או מקניות שהן חלק מכל חופשה. יוצאים לנופש בכרתים ותוהים איפה מומלץ לקנות וגם מה כדאי? הנה סקירה קצרה על שופינג בכרתים.

שווקים בכרתים – חאניה

גולת הכותרת של חאניה ואולי אחת הנקודות המומלצות ביותר לביקור על חובבי הקניות הוא השוק. השוק של חאניה, אטרקציה בפני עצמה, הוא שוק מקורה ולכן מתאים לביקור גם בתקופות גשומות וקרות. יש בו, לצד מסעדות עם אוכל מקומי יווני נהדר, שפע של דוכנים המציעים מבחר רחב של אפשרויות: אוכל, שתייה, מאפים, מזכרות, בגדים, תכשיטים והפתעות נוספות. השוק נמצא בחלקה הדרומי של חאניה העתיקה והוא פתוח בכל יום, למעט בימי ראשון. בימים שלישי, חמישי ושישי פתוח השוק גם בשעות אחר הצהריים, עד השעה 20:00 בערב. שוק נוסף בחאניה, שגם הוא מצדיק ביקור, הוא שוק העור. גם הוא נמצא בעיר העתיקה והוא ללא ספק גן עדן לחובבי מוצרי העור השונים. אפשר למצוא בשוק המרהיב הזה תיקי עור, נעלי עור, חגורות עור ועוד. המחירים נוחים מאד ורצוי להתמקח.

קניונים / אאוטלטים בכרתים

בכרתים ישנם מספר רב של קניונים ואאוטלטים לקניות.

האאוטלטים הגדולים והפופולריים ביותר ממוקמים בעיקר באזורי התיירות המרכזיים כמו הרקליון ורת'ימנו.

חלק מהאאוטלטים הפופולריים:

  • Creta Outlet One – קניון גדול ליד הרקליון עם חנויות אופנה מותגיות רבות.
  • Factory Outlet Center – ברת'ימנו, מותגי הלבשה ואופנה שונים במחירים זולים.
  • McArthurGlen Designer Outlet – במליה, מותגי אופנה יוקרתיים במבצע.
  • Hermes Luxury Outlet – גם כן במליה, מותגים יוקרתיים כמו הרמס, ארמאני, ורסצ'ה ועוד.

כך שאם אתם מחפשים קניות במחירים זולים יחסית תוכלו למצוא מבחר רב באאוטלטים של כרתים.

 

חנויות וקניית מותגים בכרתים

כרתים מציעה מגוון רחב של חנויות ומותגי אופנה פופולריים, כולל חנויות כמו ג'מבו, זארה ועוד:

ג'מבו (Jumbo) – רשת השיווק היוונית הגדולה ביותר, הפרוסה ברחבי כרתים ובעיקר בערים הגדולות. ניתן למצוא בג'מבו מוצרי חשמל, הלבשה, צעצועים ועוד במגוון עצום.

זארה (Zara) – חנויות זארה נפוצות מאוד בכרתים, במיוחד בקניונים וברחובות הקניות של הערים התיירותיות הגדולות כמו הרקליון וראת'ימנו.

H&M – גם רשת זו נפוצה בכמה סניפים ברחבי האי, בדרך כלל בתוך קניונים גדולים.

Mango, Pull & Bear, Stradivarius, Bershka – מותגי אופנה נוספים של קבוצת אינדיטקס הספרדית שניתן למצוא בכרתים.

Benetton, Gap, M&S – גם רשתות אופנה אלה פעילות באי במספר סניפים וחנויות.

בנוסף ישנם קניונים גדולים רבים המרכזים חנויות רבות של מותגי אופנה מובילים במקום אחד.

קניות תבלינים ושמן זית בכרתים

ארצנו, אמנם, התברכה בלא מעט תבלינים ושמנים טובים, אבל אין כמו שמן זית שעשה את כל הדרך מכרתים וגם כמה תבלינים מקומיים מצוינים. מי שרוצה להביא הביתה מזכרת נפלאה, ימצא בכרתים שמן זית איכותי מאד, הידוע כבין הטובים ביותר בעולם. את שמן הזית הזה אפשר למצוא בצדי הדרכים, בכפרים וכמובן גם אצל מפיקי השמן עצמם. מעבר לכך, גם הסופרים המקומיים מוכרים אותם ואפילו בכמה מסעדות. באשר לתבלינים, כרתים הוא יעד מושלם למצוא בו תבלינים מצוינים, כמו טימין, אורגנו וזעתר. את כולם אפשר למצוא בדוכני האוכל השונים שבשווקים וגם בסופרים המקומיים.

שופינג של בגדים ונעליים בכרתים

אי אפשר כמובן לוותר על קניית בגדים ונעליים, למי ששופינג הוא אחת הפעילויות האהובות עליו. אמנם כרתים היא לא בירת השופינג ולא מגיעים אליה בשביל לרכוש פריטים אלה, אבל במרכזים של הערים הגדולות של כרתים, אפשר למצוא קניונים בכרתים עם חנויות טובות ובמחירים זולים. למשל, ברחוב Dedalou שבהרקליון,. בירת האי, נמצאות לא מעט רשתות אופנה מוכרות, רשתות אירופאיות טובות ומצליחות, כמו מרקס אנד ספנסר וזארה למשל. חנויות זולה וגדולה בהרקליון, מוקד עלייה לרגל של לא מעט ישראלים, היא החנות ג'מבו עם לא מעט צעצועים, כלי בית זולים מאד, אביזרים לתינוקות ועוד. סניף נוסף של אותה חנות נמצא גם בחאניה. ומי שמגיע לחרסוניסוס, עיר נופש ידועה באי, יגלה שגם בה יש מרכז קניות גדול שכדאי לקפוץ אליו.

אנו מאוד מקווים שחידשנו לכם לגבי כרתים. אז אם אתם מחפשים מלונות בכרתים וערים וכפרים בכרתים, עכשיו אחרי שאתם מכירים אותה יותר טוב תדעו היכן נמצאים אטרקציות בכרתים ונופש בכרתים.